ژن درمانی مبنای درمان بسیاری از بیماری‌ها در آینده نه چندان دور خواهد بود

اهواز – ایرنا – دبیر علمی سمپوزیوم DNA گفت: ژن درمانی در آینده نه چندان دور مبنای درمان بسیاری از بیماری ها خواهد بود که این موضوع مهمترین محور سمپوزیوم یک روزه DNA در اهواز است.

دکتر علی حسین صابری یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری سمپوزیوم یک روزه DNA در اهواز بیان کرد: این سمپوزیوم در محورهای ژنتیک پزشکی، تکنولوژی های جدید با قابلیت بررسی بیماری ژنتیکی با سرعت و دقت بالا که معرفی این تکنولوژی ابزار قدرتمندی در درمان است و ژن درمانی برگزار می شود.

وی افزود: ژن درمانی برای بسیاری از بیماری های ژنتیک وراثتی و حتی سرطان کاربرد دارد و در دنیا سالهاست برای درمان سرطان از طریق ژن درمانی تحقیق صورت می گیرد.

برگزاری سمپوزیوم DNA برای نخستین بار در کشور در اهواز

صابری ادامه داد: روز جهانی DNA به مناسبت انتشار نتایج کار ۲ دانشمند برجسته در سال ۱۹۵۳ نامگذاری شد و در سطح دنیا به ویژه در موسسات و مراکز تحقیقاتی هر ساله برنامه هایی برگزار می شود که امسال برای نخستین بار در کشور سمپوزیوم یک روزه DNA در سالن معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی سمپوزیوم DNA گفت: DNA در ابعاد کشاورزی، پزشکی قانونی، تشخیص و درمان بیماری ها کاربرد دارد.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری این سمپوزیوم زمینه ساز اجرای پروژه های بزرگ و ارتباطات علمی موثرتر باشد.

صابری اضافه کرد: تمام سخنرانی ها به زبان انگلیسی است و سخنرانی های بین الملل به صورت مجازی حضور دارند، این سمپوزیوم پنجم اردیبهشت ماه در سالن جلسات معاونت توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می شود.

سمپوزیوم DNA فرصتی مناسب برای آشنایی با دستاوردهای بین المللی

دبیر اجرایی سمپوزیوم DNA گفت: برگزاری این سمپوزیوم فرصت مهمی برای دانشجویان است که با دستاوردهای بین المللی و استادان مطرح ایران آشنا شوند.

مریم طهماسبی توضیح داد: ۶ سخنران در این برنامه حضور می یابند که ۲ نفر از برترین دانشمندان خارج کشور از آمریکا و کانادا و چهار نفر از استادان ایران و هفت سخنران برتر از دانشجویان و اساتید دستاوردهای خود را ارائه می دهند .

وی ادامه داد: ۶ پوستر نیز حول محورهای یاد شده ارائه می شود و نفرات برتر در پایان اعلام خواهند شد و امید است با توجه به استقبال حاضران در سال های آینده به صورت همایش برگزار شود.

برگزاری سه رویداد بین المللی در سال گذشته

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: با برقراری ارتباطات بین المللی می توان راهکارهای علمی را برای حل سوالات و ابهامات علمی کشف کرده و در تشخیص زودرس بیماریها ، پیشگیری و درمان به نقاط پیشرفته تری دست یابیم.

دکتر سید علی مرد افزود: سال گذشته با وجود محدودیت های مختلف، سه رویداد بین المللی از جمله همایش علوم حرکت بالینی، سمپوزیوم بین المللی ایدز و همایش بین المللی بهداشت محیط با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و ارتباطات بین المللی خوبی برقرار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha