رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

تهران- ایرنا- ملی‌پوشان تکواندوی ایران پس از عبور از خاکریز انتخابی، عزم خود را برای موفقیت در مسابقات جهانی باکو جزم کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، با برگزاری مسابقات انتخابی، ترکیب تیم ملی تکواندو مردان ایران برای حضور در مسابقات جهانی مشخص شد. بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان، هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در سالن «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود.

این مسابقات از امتیاز بالای رنکینگ برای کسب سهمیه المپیک پاریس برخوردار است و به همین دلیل اهمیت بالایی دارد.

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

ترکیب تیم مردان ایران در این رویداد مهم بدین شرح است:

وزن ۵۴- کیلوگرم: مهدی حاجی‌موسایی

وزن ۵۸- کیلوگرم: علیرضا حسین‌پور

وزن ۶۳- کیلوگرم: فرزان عاشورزاده

وزن ۶۸- کیلوگرم: دانیال بزرگی

وزن ۷۴- کیلوگرم: میرهاشم حسینی

وزن ۸۰- کیلوگرم: مهران برخورداری

وزن ۸۷- کیلوگرم: آرین سلیمی

وزن ۸۷+ کیلوگرم: علیرضا نادعلیان

بر این اساس، گفت‌وگوی خبرنگار ایرنا با ملی‌پوشان اعزامی ایران به شیاپچانگ جهانی را در زیر می‌خوانیم:‌

حاجی‌موسایی: برای رسیدن به تیم ملی خیلی زحمت کشیدم

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

مهدی حاجی‌موسایی تکواندوکار جوان البرزی تیم کشورمان است. او با ۱۸ سال سن در عرصه قهرمانی و تحصیلی، یک ستاره محسوب می‌شود.

وی در خصوص رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی، گفت: برای رسیدن به تیم ملی خیلی سختی کشیدم و اکنون بهترین نتیجه را می‌خواهم.

حاجی‌موسایی ادامه داد: در وزن اول توانستم برنده انتخابی شوم و حتی با وجود اینکه شرایط بدنی زیاد خوبی نداشتم به برتری رسیدم.

دارنده چند مدال بین‌المللی تکواندو، گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ که خودم و کادر فنی خواهیم داشت در جهانی باکو به بهترین نتیجه برسم. از سال ۸۹ تکواندو را آغاز کرده و خیلی سختی کشیدم تا به تیم ملی برسم. یک حریف در انتخابی روبه روی من بود که به برتری رسیدم.

عاشورزاده: از تجربه‌ام بهره لازم را می‌برم

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

فرزان عاشورزاده از نفرات باتجربه تیم اعزامی ایران است که پس از چند وقت دوباره به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده است.

وی در این خصوص، گفت: توانستم در مسابقات انتخابی، عملکرد خوبی داشته و برای حضور در مسابقات جهانی باکو، فیکس شوم. این سومین حضورم در پیکارهای جهانی خواهد بود. سال ۲۰۱۵ به مدال رسیدم و می‌خواهم دومین مدال جهانی را بگیرم.

عاشورزاده عنوان کرد: تجربه خوبی دارم و قول می‌دهم با تمام توان، برای ارائه بهترین مبارزات آماده شوم تا نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشم.

نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان توضیح داد: فراز و نشیب‌های زیادی در دنیای قهرمانی دیده‌ام و عزم خود را برای رسیدن به هدفم جزم کرده‌ام.

بزرگی: اهداف بزرگی دارم

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

دانیال بزرگی ملی‌پوش مازندرانی تیم تکواندو مردان ایران است که اهداف بزرگی را در دنیای قهرمانی دارد. او برای رسیدن به ترکیب اصلی، کار بزرگی انجام داد و توانست رضا کلهر دارنده مدال برنز دوره گذشته پیکارهای جهانی را مغلوب کند.

وی در این خصوص، بیان کرد: هدفم کسب مدال طلای جهان و المپیک است و برای رسیدن به این مهم، تلاش خواهم کرد. در مرحله اول و دوم انتخابی به برتری رسیده و خوشبختانه به ترکیب اصلی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی رسیدم.

بزرگی افزود: ۱۱ سال است تکواندو را دنبال می‌کنم و از بچگی تاکنون که در اردوی تیم ملی هستم برای رسیدن به اهدافم خیلی تلاش کردم.

بزرگی عنوان کرد: سخت‌ترین حریفم در راه رسیدن به تیم ملی، رضا کلهر بود که برای او آرزوی موفقیت دارم. از اکنون به مدال طلای جهان و سپس المپیک فکر می‌کنم.

برخورداری: فقط به مدال جهانی فکر می‌کنم

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

تکواندوکار قزوینی کشورمان در دوره گذشته رویداد جهانی توانست مدال برنز را برای تیم ایران دشت کند. او در انتخابی،‌ مقابل امیرمحمدی بخشی که او نیز از سرمایه‌های این رشته است به برتری رسید.

او پس از رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی گفت: مزد زحماتم را گرفتم و اکنون در اول راه هستم. برای سومین بار پیاپی عضو تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدم. انتخابی بسیار سختی با امیرمحمد بخشی داشتیم چراکه او از بهترین‌های ایران و جهان است و ما همیشه دوست هستیم.

برخورداری افزود: انتخابی در بهترین زمان برگزار شد. همیشه پله به پله حرکت می‌کنم و حالا باید به خوبی آماده حضور در مسابقات جهانی باکو شوم. فقط به مدال جهانی فکر می‌کنم و سایر مسابقات اکنون در ذهنم جایی ندارد.

سلیمی: اول راه هستم و مدال‌های زیادی می‌خواهم

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

آرین سلیمی ستاره ۱۹ ساله تکواندوی ایران که چندی پیش به مدال طلای گرنداسلم چین رسید تا در یک قدمی کسب سهمیه المپیک پاریس باشد، در انتخابی هم عملکرد خوبی داشت و مسافر باکو شد.

وی در این خصوص گفت: خیلی مهم بود که به ترکیب اصلی راه یابم و حالا پس از طلای گرنداسلم، به عملکردی موفق در جهانی فکر می‌کنم.

سلیمی افزود: من اول راه هستم و هدفم کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک پاریس است.

تکواندوکار وزن ۸۷- کیلوگرم ایران، بیان کرد: می‌خواهم جواب اعتماد کادر فنی و مسئولان فدراسیون را بدهم و مهره خوبی برای تکواندو ایران باشم.

نادعلیان: هیچ بازیکنی کم کاری نمی‌کند

رخ به رخ با مسافران جهانی؛ هوگوپوشان ایران در پی بزرگی در باکو

علیرضا نادعلیان در سنگین وزن جانشین سجاد مردانی شده است. مردانی در دوره گذشته به مدال برنز رسید و اکنون مصدوم است. نادعلیان کار سختی برای پُر کردن جای کاپیتان تیم ملی دارد.

وی در خصوص شرایط تیم ملی، گفت: تمامی ملی‌پوشان در بهترین سطح آمادگی هستند و هیچ بازیکنی کم کاری نمی‌کند.

نادعلیان، بیان کرد: شکر خدا در مدتی که در اردو هستیم تمامی نفرات به سطح آمادگی خوبی رسیدند. با تلاش کادر فنی امیدوارم بتوانیم در مسابقات جهانی بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ملی‌پوش سنگین وزن ایران، افزود: هیچ بازیکنی کم کاری نمی‌کند و همه برای بهترین مدال تلاش می‌کنند. همه برای المپیک تلاش می‌کنند و من هم این هدف را دارم که قهرمان المپیک شوم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha