همزمان با هفته معلم امسال ۷۵ عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

شهرکرد_ ایرنا_ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ۷۵ عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین امیریان روز یکشنبه در نخستین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ گروه جهادی در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

وی افزود: سال گذشته یک‌هزار و ۴۹ نفر در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به‌کارگیری شدند.
امیریان تصریح کرد: در سال‌جاری برای مقطع ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ۷۹۲ نفر به‌جز ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به‌کارگیری می‌شوند.
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای رشد تولید و توجه به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفته است.
۲۸ درصد دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری وارد دانشگاه می‌شوند
معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میانگین قبولی کنکور بین دانش‌آموزان رشته‌های پنج‌گانه دانشگاه‌های کشور ۳۰.۱ درصد و در این استان ۲۸ درصد دانش‌آموزان است.
پژمان خلفیان تاکید کرد: شهرستان شهرکرد بالاترین میانگین قبولی دانش‌آموزان در کنکور را در بین سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا کمترین میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور را با ۱۰ درصد دارند.
وی با اشاره به فعالیت ۳۶ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و ۸۹ دبیرستان کاردانش در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هنرستان‌های جوار کارخانه در استان تاکنون راه‌اندازی نشده که این مهم جزو برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری است اما نیاز به تخصیص زمین رایگان دارد.
خلفیان تصریح کرد: ۳۱ رشته تحصیلی در شاخه فنی‌وحرفه‌ای شامل ۱۳ رشته دخترانه و ۱۸ رشته پسرانه و ۵۶ رشته در شاخه کاردانش شامل ۳۳ رشته پسرانه و ۲۴ رشته دختران در چهارمحال و بختیاری برای تحصیل دانش‌آموزان وجود دارد.

۸۷.۶ درصد جمعیت بالای۱۰ سال چهارمحال و بختیاری باسواد است
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت بالای ۱۰ سال سن استان ۸۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر است که ۷۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر برابر ۸۷.۶ درصد آن باسواد هستند.
یاسر خسروی تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری باید چهار هزار و ۵۶۰ نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش سوادآموزی قرار می‌گرفتند.
وی با اشاره به باسوادی ۹۶.۱ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون ۹۵۴ نفر در دوره ابتدایی، یک‌هزار و ۵۲۸ نفر در دوره متوسطه اول و یک‌هزار و ۹۷۰ نفر در مقطع متوسطه دوم از تحصیل در چهارمحال و بختیاری بازمانده‌اند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha