۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85597553
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمبود یک هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری جبران شد

شهرکرد _ ایرنا_ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود یک هزار و ۵۰۰ نفر معلم در سال تحصیلی جدید گفت: کمبود معلم از طریق استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته، نیزوهای خرید خدمت، دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان و تدریس کادر اداری جبران شد.

افشین امیریان یکشنبه شب در جمع خبرنگاران استان افزود: بیش از ۱۲ هزار نیروی آموزشی و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی اداری در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مشغول به خدمت هستند.

به گفته وی، درسال تحصیلی جدید ۲۰۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در استان در ۲ هزار و ۱۳۷ آموزشگاه در قالب هشت هزار کلاس در مشغول تحصیل می‌شوند.

وی افزود: ۲ میلیون کتاب درسی از ۱۰ شهریورماه در سراسر مدارس استان در حال توزیع است.

امیریان گفت: هم‌اکنون کتاب‌های دبستان و متوسطه اول تحویل مدارس شده و مابقی مقاطع هفته آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، مقدمات و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس با تشکیل کارگروه‌های مختلف در قالب طرح استقبال از مهر در سال تحصیلی جدید بنابر ابلاغ وزارتخانه آموزش و پرورش در شهرها و روستاها انجام شده است.

امیریان افزود:در آستانه سال تحصیلی جدید ۲۷ طرح حوزه آموزشی و ورزشی در سطح استان با ۱۰ هزار و ۹۱۰ متر مربع آماده بهره‌برداری است.

او اظهار کرد: آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی فراهم شده و برنامه کلاسی همه کلاس‌های درس نوشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس سامانه سپند تا کنون بیش از هفت هزار دانش‌آموز استان در این سامانه برای سرویس مدارس ثبت‌نام کردند.

به گفته وی، نرخنامه‌ سرویس‌های مدارس بر اساس تصویب شوراهای شهر تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۰درصد از لباس فرم مدارس توسط تولیدی‌های لباس استان آماده شده و طبق قانون، سه درصد از لباس‌های تولیدی متعلق به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است که با معرفی‌نامه مدیر مدرسه می‌توانند لباس خود را از تولیدکنندگان لباس فرم مدارس دریافت کنند.

وی افزود: ۵۴۳ آموزشگاه در طرح شهید عجمیان در مناطق کم‌برخوردار با کمک دانش‌آموزان، والدین، نیروهای دانشجویی و دانش‌آموزی بسیج با خرید ۶۰ میلیارد ریال شاداب‌سازی و زیباسازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha