۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85085381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس فارس و افق تبدیل به کانون تربیتی محله

۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبر: 85085381
 مدارس فارس و افق تبدیل به کانون تربیتی محله

شیراز-ایرنا-توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است؛رویکردی که متولیان تعلیم و تربیت معتقدند با اختصاص اعتبارات فرهنگی و ورزشی از سوی شهرداری به مدارس محقق و موجب تبدیل مدارس به کانون تربیتی محله می‌شود. استان فارس ظرفیت های قابل توجهی در این عرصه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به عنوان مؤلفه اساسی در سلامت جسمی و روحی مورد توجه جوامع توسعه یافته است و نهادینه کردن فرهنگ و ورزش از سنین پایین بهترین راه ایجاد و حفظ یک جامعه سالم است؛ درک این مهم لزوم ایجاد زیرساخت‌های قوی در جهت توسعه ورزش و فرهنگ را روشن می‌سازد.

شهرداری‌ها در کشورهای توسعه‌یافته نقش موثری در ایجاد این زیرساخت‌ها دارند؛ رویکردی که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.در حال حاضر همکاری‌ها و پیگیری‌های خوبی میان سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری شیراز و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با هدف تخصیص اعتبارات فرهنگی و ورزشی شهرداری به مدارس و تبدیل مدارس به عنوان کانون تربیتی محله انجام و ایده‌های مطلوبی در این زمینه ارائه شده است.

در نشستی که اخیرا تحت عنوان نشست هم اندیشی مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل و روسای نواحی شهر شیراز با شهردار، اعضای شورای اسلامی و شهرداران نواحی یازده گانه کلانشهر شیراز برگزار شد، پیشنهادات خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه‌ مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

اختصاص اعتبارات فرهنگی و ورزشی شهرداری به مدارس

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این نشست اظهار کرد: در سال اخیر شاهد همکاری نزدیک و بسیار خوبی بین شهرداری شیراز و آموزش و پرورش هستیم که نمود عینی آن در بازگشایی مدارس بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه خبر داد و ضمن قدردانی از مساعدت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز با آموزش و پرورش گفت: در اغلب برنامه های کلانی که در آموزش و پرورش اجراشده شهرداری و شورای اسلامی شیراز مجدانه همکاری کرد.

عسکری عنوان کرد: علی رغم مشکلاتی که در سالهای اخیر ناشی از شیوع کرونا به وجود آمد اما خوشبختانه با تعامل خوب بین دو دستگاه توانستیم بسیاری از این مسائل را حل کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون بخشی از مطالبات آموزش و پرورش در راستای سهم سه درصدی این دستگاه از شهرداری وصول شده است و انتظار می رود در اثنای همکاری های خوب دو نهاد، سایر مطالبات آموزش و پرورش نیز وصول شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآوری کرد: توسعه فضاهای ورزشی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت در آموزش و پرورش مکان یابی انجام و به شهرداری اعلام کردیم ایجاد چنین فضای ورزشی در مدارس مقرون به صرفه تر است.

این مسوول گفت: نگاه ما به مدارس به عنوان کانون تربیتی محله است و شهرداری نیز می‌تواند از این ظرفیت در راستای تحقق حقوق شهروندی استفاده کند لذا اختصاص اعتبارات فرهنگی و ورزشی به مدارس به نفع مردم هر محله تحقق کننده نقش کانون تربیتی محله بودن مدرسه است.

وی در خصوصی سرویس‌های مدارس گفت: در راستای کیفیت بخشی به فرآیند ایاب و ذهاب مدارس، بهره مندی از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی در ایجاد شرکت های مربوطه پیشنهاد می شود تا روح فرهنگی بر فرآیند سرویس دهی حاکم باشد.
عسکری از برگزاری اجلاسیه کشوری نماز در بیستم اردیبهشت ماه سال جاری در شیراز خبر داد و افزود: در راستای برگزاری با شکوه این اجلاسیه پذیرای ایده ها و مساعدت های شهرداری هستیم.

شهردار باید مطالبات و مسائل آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کند

مهندس مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست اظهار کرد:حضور پیشکسوتان فرهنگی در شورای اسلامی شهر شیراز ظرفیت ارزشمندی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از شهردار شیراز انتظار داریم در مواردی که به شهردار تفویض اختیار شده مطالبات و مسائل آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کند.

طاهری تصریح کرد: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین آموزش و پرورش و شهرداری شیراز تشکیل و کلیه مسائل فی مابین پیگیری شود لذا تقویم زمانی برای انجام تعهدات شهرداری تعیین شود.
وی اضافه کرد: برگزاری چنین نشست مشترکی بین ۲ دستگاه کار ارزشمندی است که آموزش و پرورش به آن مبادرت کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حوزه فرهنگی و تربیتی نیازمند یک عزم ملی هستیم لذا آموزش و پرورش در این راستا پیشگام باشد.

شهرداری ۱۴ زمین چمن مصنوعی در مدارس شیراز احداث می کند

دکتر محمدحسن اسدی شهردار شیراز هم که معتقد است شرایط فرهنگی خاصی برجامعه حاکم است گفت: برای هرگونه اصلاح فرهنگی نیازمند ارائه برنامه از دوره ابتدایی هستیم.

شهردار کلانشهر شیراز افزود: مطالبات سه درصد آمورش و پرورش حق قانونی آموزش و پرورش است لذا من از همکارانم در شهرداری می خواهم که تعهدات شهرداری نسبت به آموزش و پرورش را ادا کنند.

اسدی بیان کرد: در خصوص احداث ۱۴زمین چمن مصنوعی در مدارس شیراز مقدمات کار انجام شده و مصمم هستیم این چمن ها در مدارس ایجاد شود البته شرایط باید به گونه ای باشد تا بعد از ساعات درسی، افراد خارج از مدرسه ومحلات نیز بتوانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: در راستای راه اندازی شرکت های سرویس مدارس توسط بازنشستگان فرهنگی اگر ضوابط مربوطه از سوی آموزش و پرورش انجام شود شهرداری مساعدت خواهد کرد.
شهردار کلانشهر شیراز اظهار کرد: برخی مدارس غیردولتی در محله های ترافیک زا قرار دارند لذا از آموزش و پرورش می خواهیم در جهت رفع ترافیک با شهرداری مساعدت کند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha