۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 85085736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی ضیافت قرآنی برای بیش از ۱۶هزار دانش‌آموز استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان برای ۱۶ هزار و ۸۳۲ دانش‌آموز روزه اولی این استان ضیافت قرآنی برپا شده است.

به گزارش ایرنا، حامد جمالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دانش‌آموزان شامل ۹هزار و ۲۲۳ دانش‌آموز دختر پایه سوم و هفت هزار و ۶۰۹ دانش‌آموز پایه هشتم هستند.

وی افزود: همچنین همایش یک‌هزار نفری روزه اولی‌ها به عنوان ضیافت سفیران نور نیز در مصلی جمعه مرکز استان و با حضور قاریان ممتاز دانش‌آموزی برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ۲ شیوه حضوری و مجازی اجرا شده، تصریح کرد: دانش‌آموز محوری، تقویت بنیه اعتقادی و نشاط‌آفرینی قرآنی از ویژگی‌های برنامه‌های رمضان امسال است.

وی برگزاری برنامه قرآنی نوای ملکوت با هدف ترتیل‌خوانی دانش‌آموزان و نونهالان، اجرای طرح ملی ارتقا توانمندی قرآنی آموزگاران، مربیان، معاونان و مدیران دوره ابتدایی، اجرای طرح بهار بندگی و پویش هر مدرسه هر روز یک محفل انس با قرآن کریم را از جمله برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

جمالی ادامه داد: اجرای طرح هدیه نورانی، برگزاری محافل مجازی قرآن، اجرای مسابقه تدبیر و محفل انس با قرآن اداره‌های شهرستان و مناطق، پویش ستاره‌های زمین با هدف قرائت سوره مبارکه قدر بر سر سفره افطار از سوی خانواده‌های دانش آموزان و فرهنگیان از دیگر برنامه‌ای این این اداره کل است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۲ دارالقرآن فعال در استان وجود دارد، گفت: در راستای توسعه و تعمیق برنامه‌های قرآنی میز دارالقرآن به صورت هفتگی و با حضور یکی از مدیران دارالقرآن و با هدف بررسی دستاوردها و مشکلات برگزار می‌شود.

وی در خصوص بهبود سخت‌افزاری مراکز دارالقرآن گفت: ۲ مرکز دارالقرآن طوبی و آل یاسین بازسازی شده و سه زمین در شهرستان‌های کنگان، عسلویه و دیلم برای ساخت دارالقرآن از سوی خیران اهدا شده است.

جمالی شناسایی حدود یکهزار استعداد برتر قرآنی استان برای اجرای طرح نخبه پروری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار دبیرخانه کشوری مفلحون (پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر) در استان بوشهر، برگزاری اجلاسیه‌های نماز در ۱۸ شهرستان منطقه و انتخاب استان بوشهر جزء پنج استان برتر کشور در برگزاری اجلاسیه‌های نماز از مهمترین برنامه‌های این اداره در یک سال گذشته است.

وی شناسایی و پرورش استعدادهای مداحی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی استان را از برنامه‌های مهم سال تحصیلی آینده با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی و معرفی برای شرکت در مسابقه‌های کشوری و استانی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha