اقدامات دولت سیزدهم در تامین آب پایدار بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری بررسی شد

شهرکرد- ایرنا- مسوولان، متولیان و نماینده صنف بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور در میزگرد ایرنا مرکز شهرکرد به برررسی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تامین آب پایدار این بخش پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسین برزگر؛ رییس سازمان جهادکشاورزی استان و مرتضی درخشان رییس صنف کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری در میزگرد " رشد تولید و تامین آب پایداری بخش کشاورزی" حضور داشتند.

سیاست دولت سیزدهم در حوزه حکمرانی آب و به طور خاص در بخش کشاورزی، برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی و سازمان تابعه آن در استان در خصوص نحوه تامین و انتقال آب برای مزارع و باغات و ارتقای بهره‌وری آب در تولید محصولات کشاورزی و همکاری و مشارکت کشاورزان با سیاست‌های دولت از موضوعات مطرح شده در این میزگرد بود که مشروح آن زودی بر خروجی ایرنا منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

ارتقای امنیت غذایی و ضریب خودکفایی، ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و دامپروری، تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش در حوزه نهاده‌ها، بازاریابی و فروش محصولات، ارتقای سطح و میزان خدمات به کشاورزان، ارتقای سطح نظات و بازرسی‌ها و توسعه نظارت‌ها و سامانه‌های نظارتی از جمله برنامه‌های راهبردی این سازمان برای سالجاری است که برای تحقق آن نیاز به تامین آب پایدار وجود دارد و مسوولان ابراز امیدواری کردند با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت این مهم بخوبی در استان انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha