بیش از ۹ میلیون و ۲۶۵ هزار مسافر در استان اصفهان جابه‌جا شدند

اصفهان - ایرنا - رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۹ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۲۱ مسافر در قالب ۸۷۵ هزار و ۲۶۶ سفر، سال گذشته از این استان به سایر مناطق کشور جابه‌جا شدند.

حسین بیغمیان، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقصد چهار میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۶۳ نفر از این تعداد مسافر، درون استانی و چهار میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۵۸ نفر برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: این میزان جابه‌جایی رشد ۲۷.۳ درصدی تعداد مسافر و یک درصدی تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ و نیز افزایش ضریب اشغال صندلی وسایط نقلیه و به تبع تکمیل ناوگان مسافربری استان را نشان می‌دهد.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: بیشترین سهم‌ جابه‌جایی مسافر در این مدت به ترتیب به شهرستان‌های اصفهان، مبارکه، خمینی شهر و کاشان اختصاص داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۲ شرکت حمل و نقل، ۳۱ پایانه مسافری عمومی، ۲۵ پایانه اختصاصی و پنج پارک سوار، بیش از پنج هزار و ۵۳۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و بیش از هشت هزار و ۱۴۰ راننده مسافری فعال در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران استان اصفهان هستند.

بیغمیان گفت: مردم می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ که بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است، اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوط به تخلفات آنها رسیدگی شود.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل‌ و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل‌ونقل، رُتبه نخست کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha