۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85087028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلاب اسلامی قرآن را در جامعه به جریان  انداخت

کرج - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه آموزش قرآن در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه کم بود گفت: یکی از ارزش های انقلاب اسلامی این است که در جامعه قرآن را به جریان انداخت تا در زندگی از آن بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی دربزرگترین محفل انس با قرآن دانش آموزی جهان اسلام همزمان با سراسر کشورکه روز سه شنبه درمصلی امام خمینی (ره) کرج برگزار شد، افزود: روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ، ماه بندگی ،عبادت و قرآن است و به روز جایزه در عید فطر نزدیک می شویم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن امام ماست و هرچه گفت باید براساس آن عمل کرد.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی ماست و دستورالعمل هایی در دنیا و آخرت دارد، البته هنوز قرآن در جامعه ما مهجور است و وقتی قرآن در جامعه زنده هست که رفتار، جامعه و خانواده ما قرآنی باشد.

حسینی همدانی یادآورشد: رسول خدا (ص) در زندگی از قرآن استفاده می کرد و رفتار و اخلاقش قرآنی بود.

وی بیان کرد: قرآن برای همه امور و موضوعات زندگی" در سیاست،اجتماعی، مسائل خانوادگی ، اخلاقی و اقتصادی" ما به صورت کلیات، جزئیات و یا تطبیق دستور دارد تا ما به عنوان شیعه ازآن استفاده کنیم و بکار ببریم.

وی یادآورشد: با قرآن انس بگیریم تا با تلاوت ، گوش دادن و عمل به دستورات آن در زندگی دنیوی و اخروی از آن بهره مند شویم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه خدواند به انسان عمرداده و یک سرمایه است، اضافه کرد: باید از عمر بر اساس ایمان و عمل صالح استفاده کرد تا این سرمایه را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید از این سرمایه برای درس خواندن و مهارت های زندگی و حرفه ای استفاده کنند و وقت خود را به بطالت سپری نکنند.

نسبت به قرآن عقب ماندگی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این مراسم گفت: ما نسبت به قرآن عقب ماندگی داریم و باید تلاش کنیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

علی حجرگشت افزود: اهمیت قرآن در بین ما شیعیان باید بیشتر باشد اما نسبت به اهل سنت توجه ما کمتر است.

وی بیان کرد: برای جبران این عقب ماندگی باید به امور قرآنی در جامعه همانند قرائت، حفظ و عمل به قرآن بپردازیم که مقدمات همه آنها عمل صحیح به قرآن است.

وی یادآورشد: توجه به دستورات خداوند، تامل در قرآن و عمل به آن از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجرگشت ادامه داد: باید روحیه قرآنی را در مدرسه و خانه تقویت کنیم تا خوب زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: دوره نوجوانی بهترین سن برای فراگیری قرآن کریم و دستورات الهی است که نیاز است دانش آموزان به این مهم توجه بیشتری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البر با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر تحقق سند قرآنی که در استان تدوین شده است، عنوان کرد: اولویت همه ما قرآن است و وظیفه همه این است که نسلی قرآنی تربیت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha