ضرورت توجه به تصادفات راه‌های روستایی تا بازسازی ٢٠ نقطه حادثه‌خیز استان سمنان

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به مطلوب بودن خدمات سفر در نوروز، از کاهش ١٠٠ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری، افزایش ١٠٠ درصدی جان‌باختگان تصادفات راه‌های روستایی، و بازسازی ٢٠ نقطه حادثه‌خیز راه‌های استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای راهبری وضعیت تصادفات استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: طی تعطیلات نوروزی تصادفات فوتی در حوزه درون‌شهری استان ۱۰۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به مطلوب ارزیابی کردن خدمات نیروهای انتظامی و هلال احمر با اعلام‌ رسمی جانشین پلیس راه کشور با استقرار نیروهای امدادی، اورژانس در مسیرهای اصلی جاده های استان سمنان، گفت: این خدمات مناسب موجب شد تا در ایام نوروز شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.

استاندار سمنان بیان کرد: در حوزه جاده‌های فرعی استان تصادفات افزایش یافت که باید در این خصوص تدبیر اندیشیده شود تا در مسیرهای غیراصلی هم تصادفات کاهش یابد.

وی تاکید کرد: نظارت بر مجتمع های بین راهی رضایت‌بخش بود و در بحث تامین سوخت و مهیاکردن فضای مناسب برای اقامه نماز نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و اعلام رضایت کمیته اقامه نماز را به همراه داشت.

به گفته استاندار سمنان، در راستای اجرای طرح نظارت در این حوزه، تذکراتی به برخی از رستوران ها داده شد و ٢ مورد هم به علت رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی پلمب شدند.

وی گفت: در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات در جریان سفر رییس جمهور، بیش از ۳۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد و از محل سفر، اعتبار خوبی تخصیص داده شد که منجر به بازسازی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز شد.

وی با اشاره به کاهش فوتی تصادفات در حوزه درون‌شهری استان سمنان در تعطیلات، ابراز داشت: در مسیر جاده اصلی از ایوانکی به عباس آباد ۶۰ درصد تصادفات کاهش یافت.

هاشمی با اشاره به آمار تصادفات در محورهای غیراصلی استان سمنان هم گفت: در حوزه راه‌های روستایی جان‌باختگان تصادفات ۱۰۰ درصد افزایش یافت که باید با تدابیر اصولی مانع ادامه این خسران جانی و مالی شد.

وی تاکید کرد: با مشارکت آموزش و پرورش استان، فضاهایی به عنوان همراه‌سرا در حاشیه بیمارستان ها و با امکاناتی مطلوب به صورت رایگان در اختیار همراهان بیماران قرار گرفت.

هاشمی گفت: سمنان استان بین الحرمین و مسیر تردد زائران امام رضا(ع) است و این جلسات مختص ایام افزایش مسافرت ها نیست‌؛ بلکه جلسات خدمات سفر و شورای راهبردی کاهش تصادفات در طول سال مستمر است تا مسافران امام رضا( ع) با آسودگی خاطر عازم سفر شوند.

اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان امسال ١۴ درصد افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha