۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 85087051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس: اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 85087051
تولیت آستان قدس: اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است

مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اشتیاق برای حضور در مراسم اعتکاف از جمله برکات انقلاب اسلامی است و بدین طریق سنت‌های حسنه نبوی و دینی احیاء شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در جمع دختران دهه هشتادی معتکف در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: از منظر دین اسلام، راه کسب فضایل و کمال انسانی برای زنان و مردان یکسان است و هیچ تفاوتی در آن نیست.

وی تصریح کرد: در میان اولیا و صالحان، بانوان بزرگوار و با شرافتی همچون حضرت مریم(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند که در راه توحید و اهداف الهی به آنچنان جایگاهی رسیدند که نام آن‌ها برای همیشه بر تارک تاریخ بشر می‌درخشد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: شکرگذاری نعمت اعتکاف در جوار حجت خدا آن است که حداکثر تلاش را برای خودسازی و بهره برداری معنوی از این فرصت روحانی ببریم و برکات معنوی آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود استمرار بخشیم.

وی خاطر نشان کرد: کتاب یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی انسان به تفکر، علم و تعالی است، نسل جوان باید اهل مطالعه باشد و دانش خود را نسبت به دین افزایش دهند تا بتواند به شکل مطلوب دین را تبلیغ کنند.

به گفته وی، جوانان باید کتاب‌خوانی را جزو ضروریات و اولویت‌های زندگی خود قرار دهند و از کتاب‌های خوب خود را جدا ندانند.

اعتکاف رمضانیه با حضور بیش از یک هزار نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی به مدت سه روز در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(ع) از ۲۶ فروردین به مدت سه روز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha