۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85087071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام پاکستانی: تهران و اسلام‌آباد نقش محوری برای کمک به افغانستان دارند

اسلام‌آباد- ایرنا- وزیر مشاور امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه ایران در سمرقند گفت: نقش دو کشور برای کمک به پایداری صلح و ثبات در افغانستان محوری و لزوم تداوم رایزنی‌های مشترک اجتناب ناپذیر است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، خانم «حنا ربانی» امروز در اسلام‌آباد طی دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بر تعهد دولت اسلام‌آباد برای توسعه همه جانبه مناسبات با تهران به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وی که پنجشنبه گذشته در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای خارجه همسایگان افغانستان در سمرقند با «حسین امیرعبداللهیان» دیدار کرد، اظهار داشت: ایران و پاکستان نقش تعیین کننده‌ای برای کمک به صلح منطقه به ویژه پرداختن به مسائل افغانستان ایفا می‌کنند.

خانم ربانی از تلاش های سفیر ایران در طول ماموریت خود در پاکستان برای توسعه روابط دوجانبه قدردانی کرد و گفت: اسلام‌آباد مصمم به تقویت مناسبات با تهران در بخش های مختلف است.

وی با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان افزود ‌که پاکستان خوشحال ترین کشور دنیا در این خصوص است و هیچ کشوری در جهان بیشتر از پاکستان از این تحول خرسند نیست.

حسینی در این دیدار با ابراز خرسندی از نگاه دولت پاکستان برای توسعه روابط فی مابین، افزود: تجارت دوجانبه ایران و پاکستان طی سال های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و انتظار می رود با تقویت زیرساخت ها در مرزهای مشترک از جمله فعال سازی بازارچه های مرزی، روند همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور نیز گسترش پیدا کند.

طرفین درباره هماهنگی برای افتتاح رسمی بازارچه مرزی پیشین-مند و نیز طرح افزایش صادرات برق ایران به پاکستان تبادل نظر کردند. همچنین راه‌های فعال کردن سازوکارهای همکاری دوجانبه بین مانند کمیته ویژه امنیتی، کمیسیون مشترک کنسولی و کمیته سیاسی مشورتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مقام پاکستانی: تهران و اسلام‌آباد نقش محوری برای کمک به افغانستان دارند

سفیر ایران همچنین دیدارهای جداگانه‌ای نیز با «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع و «سردار ایاز صادق» وزیر امور اقتصادی پاکستان داشت که طی آن طرف‌های پاکستانی بر اهمیت استمرار رایزنی های سطح بالا میان دو کشور دوست و همسایه در راستای تقویت همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف تاکید کردند.

وزیر دفاع پاکستان ضمن بیان اهمیت کمیسیون مرزی مشترک با ایران گفت که اسلام‌آباد تمام اقدامات لازم را در زمینه مدیریت مرزها و تلاش‌های مشترک در این زمینه انجام داده است.

خواجه محمد آصف افزود که پاکستان از نزدیکی تعاملات ایران و عربستان سعودی استقبال و این تحول را اقدامی مثبت برای صلح و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز می داند.

وی همچنین بر اهمیت همکاری های منطقه ای برای دستیابی به صلح بلندمدت در افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی پاکستان نیز امروز در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد گفت: تجارت دوجانبه با ایران افزایش چشمگیری داشته و چندین پروژه مشترک در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی و زیرساخت‌ها میان دو کشور آغاز شده است.

وی پیشبرد پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را نقطه عطف قابل توجهی در همکاری های اقتصادی دو کشور دانست و افزود: پاکستان برای روابط دوجانبه و دوستانه با کشور همسایه ایران بسیار ارزش قائل است و مشتاقانه به دنبال کشف پتانسیل های واقعی برای توسعه همکاری های فی مابین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha