۲۹ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85087106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور ۱۶۰ هزار سند مالکیت روستایی در گیلان از خدمات دولت به مردم است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به تاسیس نهادها و سازمان های متولی برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گفت: صدور ۱۶۰ هزار سند مالکیت روستایی در گیلان از خدمات دولت سیزدهم به مردم است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در آئین اعطا ۱۶۰ هزار برگه سند روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گیلان که به صورت نمادین در روستای اسیابسران بخش رانکوه از توابع شهرستان املش برگزار شد؛ افزود: از ابتدای انقلاب با تاسیس نهادهای مختلفی همچون بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان خدمات مختلفی انجام شده که یکی از آن‌ها برگرداندن املاک و سندهای مالکیت مردم و دیگری صدور سند برای املاک آن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن جزو نهادهای حاکمیتی است، افزود: بازنگری و تهیه و اجرای طرح‌های هادی، ساخت مسکن محرومین، بازسازی و مقاوم سازی آنها از امورات بسیار مهمی است که برعهده بنیاد مسکن گذارده شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه مردم باید شهد شیرین خدمت را حس کنند، ادامه داد: صدور ۱۶۰ هزار سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان نیز کار بزرگی است که به سرعت ادامه دارد و در همین راستا طی ۲ ماه اخیر بیش از سه هزار سند صادر شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه ما رفع مشکلات است و زمانی که مشکل مسکن و اشتغال برای جوانی حل شود، کانون زندگی اش گرم می شود از این‌رو وظیفه داریم که همه بسترها را برای تحقق این مهم فراهم کنیم.

استاندار گیلان به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اعم از شهرها و روستاها اشاره و تصریح کرد: تاکید شده که اگر خانواده ای برای فرزندش خانه می سازد به او کمک شود نه اینکه به نام روستایی و به کام غیر بومی باشد.

وی تصریح کرد: اگر یک روستایی بخواهد به عنوان مثال در وسعت ۲ تا سه هکتار باغ خود آلاچیقی برای نگهداشت وسایلش بسازد، نباید سخت بگیریم اما نباید اجازه داد که اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری داده شود.

وی گفت: وقتی طرح هادی قرار است بازنگری شود اگرچه شورا و دهیار نماینده مردم هستند اماباید با همه مردم مشورت شود و عرصه بر مردم تنگ نباشد تا مهاجرت مهندسی معکوس شود و مردم به روستا برگردند و دوباره زندگی روستایی را از سر گیرند.

استاندار گیلان، بهبود و رونق اقتصادی را وظیفه دولت دانست و گفت: برنامه راهبردی دولت بر همین اساس است چنانکه وقتی مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را به عنوان سال مهار تورم و سال تولید نامگذاری کردند همه موظفیم بسترها را برای تولید بیشتر فراهم کنیم چراکه وقتی تولید افزایش یابد، قیمت ها کاهش یافته و تورم مهار و اشتغال ایجاد می شود، بنابراین همه مسئولان باید برای تحقق این امر بکوشند.

وی با اشاره به اینکه هرچند دشواری هایی در این مسیر وجود دارد و گرانی هایی هم هست، افزود: هنوز آثار فشاری که دشمنان در سال های گذشته بر ما وارد کردند، باقی است اما با توجه به شاخص های تورمی، اقتصاد سرمایه گذاری و صادراتی که در حال رونق است و فضای اقتصادی و سرمایه گذاری هایی که در استان در حال انجام است و راه اندازی خط ریلی رشت - کاسپین شاهد تحولی در بخش اقتصاد دریا محور در استان خواهیم بود و مسائل مربوط به حوزه اشتغال و مسکن کاسته می شود.

وی به وظایف دولت در بخش مربوط به روستاها نیز اشاره و بیان کرد: باید یک روستایی احساس کند، آرامش دارد؛ بهداشت، سلامت، امکانات آب، برق، راه فراهم باشد و اگر مشکلاتی باشد تلاش می کنیم، آن ها را از پیش رو بر داریم .

استاندار گیلان با بیان اینکه عزم و اراده ما خدمت به مردم است، اظهار داشت: اقتصاد رانکوه و املش بر پایه کشاورزی است که باید آن را رونق دهیم و امکانات و تجهیزات کافی به آن ها بدهیم تا پروژه های بزرگی همچون سد پلرورود سریعتر بهره برداری شود و مشکلات مردم کاهش یابد.

وی یادآورشد:سال گذشته در تولید و هم قیمت برنج مدیریت شدتا توازن بین کشاورزان و مصرف کنندگان برقرار باشد ضمن اینکه در سه ماهه اول تولید اجازه واردات را در جهت حمایت از کشاورزان ندادیم.

عباسی بهمچنین حمایت دولت از چایکاران نیز اشاره کرد و یادآور شد: ر بخش چای تا کنون سابقه نداشته که برای حمایت از تولید کنندگان و دست اندرکاران این بخش در یکسال ۶۲ درصد قیمت خرید تضمینی افزایش یابد.

استاندار گیلان بر ارتقای کیفیت چای تاکید و تصریح کرد: این محصول به قدری هست که می توانیم ضمن تامین نیاز داخلی، صادرات هم داشته باشیم.

وی از فرمانداران و مدیران خواست تا از حوزه های اختیار خود سرکشی و مشکلات مردم را مرتفع کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید با همدلی و همکاری هم کارنامه خوبی را ارئه دهیم، اظهار داشت: خدمات لازم در تمامی بخش ها از جمله آب، راه، برق و ایجاد فضاهای ورزشی به روستاییان ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha