۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85087340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارلمان یمن: امیدواریم تبادل اسرا سرآغاز صلح فراگیر باشد

تهران- ایرنا- پارلمان یمن ضمن تقدیر از رهبری جنبش انصارالله و شورای عالی سیاسی این کشور و نیز میانجیگری عمان و تلاش های دیگر طرف ها در راستای انجام روند تبادل اسرا ابراز امیدواری کرد که این موضوع آغازی برای صلح فراگیر و عادلانه باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، پارلمان یمن در بیانیه ای از تلاش های رهبر جنبش انصارالله و رئیس شورای عالی سیاسی این کشور در حل بحران یمن و اولویت دادن به منافع ملی و برخورد مسئولانه با میانجیگری های عمان که نتایج خوبی به همراه داشت، تقدیر و تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است که مهم ترین نتایج این تلاش ها مساله تبادل اسرا، تکمیل روند بازگشایی بنادر و فرودگاه ها و پرداخت حقوق کارمندان دولت از ثروت های یمن است.

پارلمان یمن بازگشت تمام اسرا و بازداشتی ها بعد از تحمل چند سال رنج و مشکلات را به آن ها و خانواده هایشان تبریک گفت.

در ادامه این بیانیه از تلاش های هیات مذاکره کننده و کمیته امور اسرا دولت نجات ملی یمن و همچنین نقش عمان در موضوع تبادل اسرا تقدیر و تشکر شده است.

پارلمان یمن تاکید کرد که نقش برادرانه و انسان دوستانه سلطنت عمان نشان دهنده اصالت ملت این کشور و رهبری آن است.

این پارلمان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این اقدام آغازی برای گفت وگوهای دیگر باشد که منجر به صلح فراگیر و عادلانه شود و صلح و ثبات و امنیت و همچنین حاکمیت ملی یمن را بازگرداند.

در این بیانیه بر اهمیت آزادی اسرای باقی مانده بر اساس قاعده «همه در مقابل همه» و تکمیل روند پرونده انسانی تاکید شده است.

منابع خبری بعداز ظهر دوشنبه، از ورود گروه جدیدی از اسرای آزاد شده یمن به صنعا خبر دادند.

شبکه المسیره گزارش داد که گروه جدیدی از اسرای یمن متشکل از ۱۰۴ اسیر پس از آزادی از زندان‌های عربستان، دوشنبه عصر توسط هواپیمای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وارد صنعا شدند.

یمن طی روزهای گذشته شاهد سه سری تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن و عربستان و دولت یمنی مستعفی مورد حمایت این کشور بوده است. در چارچوب این توافق مبادله اسرا در ماه مبارک رمضان، عملیات آزادی ۷۰۶ نفر از اسرای یمنی در ازای آزادی ۱۸۱ اسیر از طرف مقابل از جمله سعودی ها، سودانی‌ها و اتباع دیگر کشورها روز یکشنبه پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha