چین و آسیای مرکزی درصدد تقویت روابط اقتصادی

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85087460
 چین و آسیای مرکزی درصدد تقویت روابط اقتصادی

تهران - ایرنا - اولین نشست وزیران اقتصاد و تجارت چین و کشورهای آسیای مرکزی با هدف تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی و تهیه نقشه راهی برای تحقق این هدف، بطور مجازی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان اعلام کرد که این نشست به ابتکار چین برگزار شد و از این پس به طور منظم به منظور بررسی نتایج تجارت، همکاری های اقتصادی، برنامه ریزی راه های توسعه و تسهیل توسعه اقتصادی ۶ کشور برگزار می شود.

این رویداد به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان، «وانگ ونتائو» وزیر بازرگانی چین، «سریک جومانگارین» وزیر تجارت قزاقستان، ذوقی ذوقی‌زاده وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان، وچمولایف» وزیر بازرگانی و روابط اقتصادی خارجی ترکمنستان و و لازیز کودراتوف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان برگزار شد.

وزیران، راه‌های اصلی توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی را شناسایی و پیش‌نویس اسنادی را با هدف تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین چین و کشورهای آسیای مرکزی تأیید کردند که در اولین اجلاس سران چین و آسیای مرکزی در ماه می سال جاری میلادی در شهر شیان چین امضا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha