یک فعال رسانه‌ای خواستار بازنگری در قانون اخذ مالیات ارزش افزوده از رسانه‌ها شد

مشهد- ایرنا- مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در خصوص گرفتن ارزش افزوده از آگهی های غیردولتی رسانه ها تجدیدنظر کنند.

علی پاکباز خسروشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجلس شورای اسلامی در ۲۸ اسفندماه سال گذشته مصوبه ای مبنی بر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از آگهی های غیردولتی رسانه ها تصویب کرد حال آن که درآمد رسانه ها چه قدر است که بخواهند ارزش افزوده را نیز پرداخت کنند لذا لازم است مجلس در این زمینه تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: تاکنون فقط ۳۰ درصد از یارانه ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ رسانه ها تخصیص یافته و مدیران رسانه در استان خواستار تسریع در این مهم از سوی مسوولان هستند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی گفت: با اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه سال گذشته قول تخصیص ۹۸ درصدی یارانه مطبوعات و رسانه ها را داده بود اما این یارانه تاکنون به طور کامل تخصیص نیافته و این در حالی است که پایان فروردین ماه آخرین مهلت تخصیص این یارانه است.

خسروشاهی افزود: در خصوص واریز هدیه روز خبرنگار سال ۱۴۰۱ به اعضای خانه مطبوعات خراسان رضوی تاکنون شماره شبا حساب بانکی ۳۷۲ نفر از اعضا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اسامی ۱۱۸ نفر از مدیران مسوول روزنامه ها و نشریات و پایگاه های خبری خراسان رضوی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داده شده تا اینترنت بدون فیلتر به آنان اختصاص دهند که این مهم قرار است تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال اجرا شود.

۲ هزار خبرنگار در قالب ۴۰۰ نشریه، خبرگزاری، پایگاه خبری و رسانه‌های برخط در خراسان رضوی فعالیت دارند و هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر از خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات در خانه مطبوعات استان عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha