۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85087609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۶ میلیارد تومان وام فرزندآوری در گلستان پرداخت شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85087609
۷۰۶ میلیارد تومان وام فرزندآوری در گلستان پرداخت شد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به اهمیت موضوعات خانواده در استان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۷۰۶ میلیارد تومان برای فرزندآوری ۱۶ هزار و ۷۰۵ نفر و بیش از ۳ میلیارد و ۳۲۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در گلستان پرداخت شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در نشست هم‌اندیشی حوزه سلامت استان با بیان اینکه بزرگترین چالش گلستان نداشتن برنامه جامع استراتژیک برای توسعه بود افزود: برای گلستان چشم انداز تعریف کردیم تا بتوانیم سرانه هر شهروند را در افق ۱۴۰۴ به میانگین سرانه کشور برسانیم.

وی ادامه داد: در ۱۸ ماه گذشته با اقدامات صورت گرفته رتبه فقر استان یک پله ارتقا یافت و ۲۵ درصد تعهدات صادراتی محقق شد.

استاندار گلستان ادامه داد: اقدامات صورت گرفته نشان می دهد با برنامه و پشتکار می توان به اهداف مورد نظر دست یافت کما اینکه در زمینه گردشگری در نوروز امسال میزان ماندگاری گردشگر ۲۵ درصد افزایش یافت.

وی گفت : میزان اعتبارات تملک دارایی گلستان در آخرین سال دولت قبل هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۴ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان و در انتهای پارسال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد تومان رسید.

استاندار گلستان با اشاره به میزان کم صادرات غیرنفتی این استان مرزی یادآور شد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، تردد کامیون ها از گلستان به صفر رسیده بود اما امروز ۱۸۰ کامیون به صورت روزانه از مرز تردد دارند و طی ماه های آینده این رقم به بیش از ۲۰۰ کامیون می رسد.

زنگانه ادامه داد: همچنین در زمینه دیپلماسی اقتصادی امضای تفاهم نامه با استان بالکان آباد ترکمنستان در حضور رئیس جمهور دو کشور اقدامی ارزشمند بود و به واسطه این مراودات ۲۵ درصد صادرات غیر نفتی استان افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین مراودات ما با جمهوری های مستقل و کشور روسیه بیشتر شده و اتفاقات شگرفی در حوزه ارتباط با کشورهای آسیای میانه، کشورهای هم پیمان شانگهای، چین و روسیه در حال شکل گیری است.

۷۰۶ میلیارد تومان وام فرزندآوری در گلستان پرداخت شد

دکتر زنگانه با اشاره به تاکید دولت بر فعال سازی واحدهای راکد گفت: با همکاری های مجموعه دولت و قوه قضاییه ۸۲ واحد فعال نیمه فعال و راکد در استان گلستان با سرمایه ۶۳۵ میلیارد تومان به چرخه تولید بازگشتند و برای ۸۳۹ نفر اشتغال پایدار شکل گرفت.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توجه به کارخانه ها و پرهیز از خام فروشی یادآور شد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، کارخانجات آرد استان با ۱۸ درصد توان، فعالیت می کردند، اما با رایزنی‌های صورت گرفته امکان استفاده از ۳۵ درصد ظرفیت کارخانه‌های آرد فراهم آمد و همچنین صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، زنجیره تولید و فرآوری میگو، صنایع وابسته ارتقا پیدا کرد.

زنگانه رفع تبعیض و رانت را مطالبه مقام معظم رهبری و رییس جمهور دانست و یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال گلستان به صورت کامل اجرا شد و بیش از ۲۷ هزار شغل در گلستان ایجاد گردید و همچنین با راه اندازی درگاه صدور مجوز، ۵ هزار مجوز جدید و۴۳ فرصت سرمایه گذاری بی نام شکل گرفت.

استاندار گلستان تاکید کرد: زیرساخت های صنایع در گذشته آنگونه که باید و شاید شکل نگرفته و در سفر اول رئیس جمهور به گلستان گام های بلندی در این زمینه برداشته شد که یکی از نمونه های آن اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد است که با این اقدام ظرفیت این نیروگاه از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد و برق مورد نیاز بخش قابل توجهی از صنایع استان با این سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی تامین می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه نهضت ملی مسکن تصریح کرد: گلستان آخرین استان کشور در زمینه مسکن بود اما با فعالیت‌های صورت گرفته در حال حاضر زمین مورد نیاز چهار ساله حوزه روستایی و ۲ ساله حوزه شهری تامین شده و گلستان در حوزه روستایی رتبه پنجم کشور و در حوزه شهری رتبه سیزدهم کشور را دارد.

استاندار گلستان رفع تبعیض و فقر از مناطق محروم را هدف مدیریت کلان استان دانست و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در شهرستان مراوه تپه انجام شده و سرانه هر شهروند مراوه‌تپه ای هفت برابر هر شهروند گرگانی تعیین گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha