۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85104934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دستگاه‌های فرهنگی تبعات پیری جمعیت را برای زوج‌های جوان تبیین کنند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: دستگاه‌های متولی و فرهنگی در وهله نخست باید تبعات پیری جمعیت را برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان تبیین کنند و سپس با حمایت‌ها و مشوق‌های قانونی که برای فرزندآوری و جوانی جمعیت تصویب شده، نسبت به محقق کردن منویات رهبری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود ترابی روز دوشنبه در دومین جلسه شئون فرهنگی گنبدکاووس اظهارداشت: امروز مساله فرزندآوری و جوانی جمعیت که مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز است و روی آن تاکید دارند، باید از سوی خانواده‌ها بالاخص زوج‌های جوان مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی و فرهنگی در وهله نخست باید تبعات پیری جمعیت را برای خانواده‌ها و زوج‌های جوانان تبیین کنند و سپس با حمایت‌ها و مشوق‌های قانونی که برای فرزندآوری و جوانی جمعیت تصویب شده، نسبت به محقق کردن منویات رهبری اقدام کنند.

حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز به سبب تبلیغات نادرست استکبار جهانی و ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی و برنامه‌های ماهواره‌ای، متاسفانه برخی افراد جامعه اقدام به نگهداری حیوانات و دل‌مشغولی به آنها می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی هر برنامه‌ای که بخواهد برای جوانی جمعیت و فرزندآوری اجرا کند با هجمه سنگین تبلیغاتی غرب مواجه می‌شود، ادامه داد: ما نباید به چنین تبلیغاتی توجه کنیم ضمن اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها ایرانی به داشتن حداقل ۲ تا سه فرزند راضی هستند که باید از آنها با مشوق‌های قانونی پیش‌بینی شده حمایت شود.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی و اجرای باشکوه مناسبت‌های ملی و مذهبی در جامعه، بیان داشت: برپایی پرشور چنین مناسبت‌هایی سبب تولید سرمایه اجتماعی و انسانی در جامعه شده و ریشه‌های اعتقادی مردم را نیز مستحکم‌تر می‌کند.

حجت الاسلام ترابی افزود: امروز تبلیغات سوء و هجمه سنگین دشمنان و کشورهای غربی علیه مبانی فکری، اعتقادی و سبک زندگی جامعه اسلامی ما که در حال گذر از سنت به مدرنیته است، کار را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر مبانی اسلامی، سخت کرده است.

وی اضافه کرد: بدون تردید انجام فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با تبلیغات و هجمه دشمنان زمانبر است اما باید مورد توجه و اهتمام جدی متولیان و همه ادارات و نهادها قرار داشته باشد.

در این جلسه که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس و برخی اعضای شورای شئون فرهنگی این شهرستان حضور داشتند، بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری پرشور و باشکوه آیین‌های سالروز شهادت امام صادق (ع)، جوانی جمعیت، بزرگداشت دهه کرامت، سالروز فتح خرمشهر و روز مقاونت ملی، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد تاکید کردند.

همچنین در این جلسه از ادارات و نهادهای گنبدکاووس خواسته شد تا برنامه‌های پیشنهادی خود را برای برگزاری هر یک از مناسبت‌های اشاره شده به دبیرخانه آن یعنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان ارسال کنند.

برگزاری آیین دسته‌روی ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع)، برگزاری همایش توجیهی ویژه کارکنان مجرد شاغل در ادارات و نهادها، حضور خدام رضوی طی روزهای هشتم و نهم خرداد، برگزاری همایش بزرگ بانوان و دختران، تجلیل از دختران و بانوان نخبه در رشته‌های گوناگون، به اهتراز در آوردن پرچم بزرگ رضوی در ورودی شهر از جمله برنامه‌های پیشنهادی در دومین جلسه شئون فرهنگی گنبدکاووس بود.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.

پرداخت به‌موقع حقوق، بالاترین هدیه به کارگران است

حضور آمریکا در منطقه بالاترین منکر است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha