۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85087790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری برای تصویب ۶ طرح آموزشی دزفول در سفر رییس جمهور

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود برای تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه تمام و جبران کمبود فضای آموزشی، تصویب ۶ طرح با اعتبار یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در سفره هفته آینده رییس جمهور به خوزستان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا خردمند روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرروش دزفول در سالن نشست‌های این اداره افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل چهار طرح آموزشی نیمه تمام و احداث ۲ طرح آموزشی جدید است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا تمام این ۶ طرح جزو مصوبه‌های سفر دوم رییس جمهور به خوزستان باشند که درصورت تحقق، این طرح‌ها با سرعت عملیاتی می‌شوند.

سرپرست فرمانداری دزفول با بیان اینکه تکریم مقام معلم به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است، گفت: معلم دارای مقام بسیار بالایی است به همین دلیل همه مسوولان خود را ملزم به تکریم فرهنگیان می‌دانند.

وی ارج نهادن به مقام معلم را وظیفه شرعی و قانونی همه دانست و افزود: تکریم مقام معلم در روز معلم به صورت گسترده‌ در سطح مدارس شهرستان دزفول باید در دستور کار تمام دستگاه‌ها باشد.

بانک ملی دزفول ملزم به پرداخت تسهیلات به معلمان است

خردمند در پاسخ به انتقاد مدیر آموزش و پرورش دزفول از بانک ملی و امتناع از پرداخت تسهیلات به فرهنگیان اظهار کرد: بانک ملی موظف به پرداخت وام به فرهنگیان این شهرستان است و این تعلل به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، گردش مالی آموزش و پرورش دزفول برای پرداخت حقوق و اجرای طرح‌های عمرانی در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که بانک‌ها طبق قانون معادل ۲۰ میلیارد ریال از این گردش مالی باید به صورت تسهیلات به فرهنگیان پرداخت کنند ولی طبق گفته مدیر آموزش و پرورش، تاکنون بانک ملی دزفول از انجام تعهد خود شانه خالی کرده است.

راه حل فرماندار برای حل مشکل زمین فرهنگیان

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه خیران مدرسه ساز دزفول را موجب آبرو برای این شهر در استان و کشور دانست و گفت: مدیریت شهرستان برای حمایت همه جانبه از خیران مدرسه ساز به منظور توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به مشکل زمین مسکن تعاونی فرهنگیان دزفول افزود: تمام تلاش فرمانداری رفع مشکل زمین فرهنگیان است؛ در تلاش هستیم این مشکل تا ۶ ماه آینده برطرف شود ضمن اینکه پیشنهاد دیگر جا به جایی زمین مورد نظر با قطعه زمین دیگر است.

خردمند اظهار کرد: چند زمین آماده ساخت در همان محدوده زمین تعاونی فرهنگیان وجود دارد که برای جا به جایی زمین این تعاونی پیشنهاد شده‌اند؛ درصورت موافقت فرهنگیان، امکان آغاز ساخت و ساز در این زمین‌ها وجود دارد.

یک مورد مسمومیت هم در دانش آموزان دزفول نبود

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به حادثه ۲ روز گذشته بدحالی تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس دزفول گفت: در این حادثه که منجر به انتقال ۵۵ دانش آموز به بیمارستان شد پس از بررسی مشخص شد که حتی یک مورد هم مسمومیت نبود.

وی افزود: این موضوع مسمومیت دانش آموزان ناشی از شیطنت تعدادی از دانش آموزان بود تا مدارس را به تعطیلی بکشانند البته باید مراقبت لازم در این زمینه انجام شود.

خردمند با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در مدارس شهرستان اظهار کرد: تعطیلی مدارس هیچ نتیجه‌ای جز افت تحصیلی دانش آموزان ندارد.

دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که رتبه‌های علمی، پرورشی و آموزشی زیادی طی امسال کسب کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha