۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85090945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران دزفول ساخت ۶ مدرسه جدید را متعهد شدند

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85090945
خیران دزفول ساخت ۶ مدرسه جدید را متعهد شدند

دزفول - ایرنا - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول گفت: خیران این شهرستان ساخت ۶ باب مدرسه جدید با مجموع ۳۱ کلاس درس را با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال متعهد شدند.

عبدالنبی دفتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیران دزفول ساخت یک مدرسه ۹ کلاسه، سه مدرسه ۶ کلاسه و ۲ مدرسه ۲ کلاسه را در این شهرستان متعهد شده‌اند که با توجه به شناسایی و تامین زمین این طرح‌ها، مراحل ساخت آنها به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از خیران این شهرستان ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه در مناطق محروم و کم برخوردار پیام نور و میانرود دزفول با مشارکت نوسازی مدارس را برعهده گرفته است که با سرعت بخشی برای احداث این مدرسه‌ها، بخش مهمی از مشکل این مناطق محروم از نظر فضای آموزشی رفع می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول با اشاره به چگونگی اجرای طرح‌های مشارکتی میان خیران مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس گفت: تعهد خیران مدرسه ساز در شهرها ۵۰ درصد و در روستاها ۳۰ درصد است که مابقی این هزینه توسط دولت تامین می‌شود ضمن اینکه هزینه برخی طرح‌ها به طور کامل توسط خیران پرداخت می‌شود و سهم دولت صفر است.

دفتری بیان کرد: ۹ مدرسه دیگر نیز توسط خیران دزفول به صورت مشارکتی اجرا شده ولی با وجود انجام تعهد خیران، به دلیل اجرا نشدن تعهد دولت این مدارس نیمه تمام رها شده‌اند.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح‌ها به عنوان یک مطالبه پیگیری می‌شود، افزود: جذب اعتبار دولتی برای تکمیل ۹ مدرسه نیمه تمام و انجام تعهد دولت علاوه بر افزایش سرانه آموزشی موجب دلگرمی بیشتر خیران برای ورود به ساخت مدارس جدید می‌شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز دزفول خیران مدرسه ساز این شهرستان را در کشور سرآمد دانست و اظهار کرد: خیران این شهرستان پنج سال در بخش مدرسه سازی در رتبه نخست کشوری قرار داشتند و همچنان جزو شهرهای برجسته در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تعهد خیران مدرسه ساز همواره در رده‌های اول یا دوم کشوری است، ادامه داد: مدارس متعددی در سال‌های اخیر توسط خیران دزفول احداث و به بهره برداری رسیده و موجب شده تا نسبت تعداد مدرسه‌های خیرساز این شهرستان به مدرسه‌های ساخته شده توسط دولت ۶۰ به ۴۰ باشد.

به گزارش ایرنا، در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که اواخر فروردین ماه امسال در دزفول برگزار شد، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از تلاش برای قرار دادن تعدادی از این مدارس در مصوبه‌های سفر اخیر رییس جمهور و هیات همراه به خوزستان به منظور سرعت بخشی در تکمیل این طرح‌ها تاکید کرد.

دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد؛ با وجود کمبود این شهرستان از نظر سرانه فضای آموزشی، دزفول در رتبه سوم کشوری از نظر معدل پایه دوازدهم است و این در حالی است که کل خوزستان در رتبه ۳۰ قرار دارد.

۸۵ مدرسه دزفول قبل از انقلاب ساخته شدند و هشت سال جنگ را نیز تحمل کردند که به رغم نداشتن شرایط مناسب هنوز پابرجا هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این مدارس نیاز فوری به نوسازی دارند.

براساس اعلام معاون اجرایی ریاست جمهوری، آیت الله رییسی و هیات همراه در دومین سفر استانی خود به خوزستان در سفری ۲ روزه هفتم اردیبهشت وارد این استان می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha