خلیلزاد: اجرای کامل توافقنامه دوحه، هدف مشترک نشست قطر باشد

تهران-ایرنا- «زلمی‌ خلیلزاد» نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان با ارایه پیشنهادهایی به شرکت‌کنندگان "نشست‌ آتی سازمان ملل در مورد افغانستان"، تاکید کرد که اجرای کامل توافقنامه دوحه، باید به‌عنوان هدف مشترک پذیرفته شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری جمهور، قرار است روز ۱۱ اردیبهشت امسال نشست سازمان ملل در مورد افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در دوحه پایتخت قطر و با حضور نمایندگان ویژه کشورهای جهان برای افغانستان، برگزار شود.

نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان در تویتی نوشت: "نقشه راه برای تطبیق با توجه به شرایط کنونی افغانستان، مورد نیاز است. برای تهیه نقشه راه، دبیر کل و فرستادگان باید با طالبان در جریان گفت‌وگوهای خود جلسه داشته باشند."

به گفته خلیلزاد: "این امر برای تعیین این‌که آیا طالبان همچنان به توافق دوحه متعهد می‌مانند یا خیر و نیز برای اعلام تعهد جامعه بین‌المللی به همکاری با آن‌ها و دیگران روی نقشه‌ راه برای اجرا، مورد نیاز است."

به گفته او، نقشه راه باید به موضوع آموزش و اشتغال زنان بپردازد. برای تهیه نقشه راه، دبیر کل و فرستادگان باید با طالبان در جریان گفت و گوهای خود جلسه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha