۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85088358
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» در همدان رونمایی شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبر: 85088358
کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» در همدان رونمایی شد

همدان-ایرنا- نخستین کتاب صوتی به زبان انگلیسی «شهید الکرخ» و آرم نشان برنامه «ادبیات پایداری» به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در راستای کنگره هشت هزار شهید استان رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این آیین، برگزاری همایش نهضت ترجمه را اقدامی موثر خواند و اظهار داشت: در این همایش شاهد استقبال فراوان دانشجویان خارجی بودیم و با اثرگذاری بسیار بالا شروعی برای کارهای بزرگ است.

سردار «مهدی ظفری» با بیان اینکه سردار سلیمانی به دنبال تشکیل حکومت الهی بود افزود: بچه‌های انقلاب باید در مسیر اندیشه شهید سلیمانی حرکت و جز به تشکیل حکومت جهانی فکر نکنند.

وی ادامه داد: اگر عاشق نباشید نمی‌توانید احساسات یک شهید را به تصویر بکشید و امیدوارم خداوند روز به روز حرارت این عشق را در وجود تک تک افرادی که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند بیشتر کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه بچه‌های انقلاب نباید هیچ وقت به وضعیت موجود قانع شوند، چراکه وقتی خودمان را در تراز انقلاب اسلامی قرار می دهیم باید فدا شویم.

دبیر دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در این مراسم با تاکید بر نقش موثر کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: کتاب در هر زمان و مکانی می‌تواند مخاطب را جذب کند و دارای اثرات بالایی است.

سردار «مهدی فرجی» افزود: رزمندگان سوری که در دانشگاه‌های دفاعی فنون جنگی را آموزش دیده بودند، وقتی زندگینامه شهید محمدرسول رضایی، شهید دانش ‌آموز را مطالعه می‌کردند بسیار متاثر شدند.

کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» در همدان رونمایی شد

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان با تاکید بر اینکه کتاب به صورت مستقیم اثرگذاری بالایی دارد تصریح کرد: در ونزوئلا کتاب‌های شهدا بسیار درخواست دارد ما هم قهرمان‌های زیادی داریم و باید آنان را معرفی کنیم، آنچه در فضای مجازی گفته می‌شود گذرا است اما کتاب ماندگاری بالایی دارد.

سردار فرجی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدای رادیویی در ایام کرونا اظهار داشت: با برگزاری این یادواره‌ها مخاطبان در دورترین روستاها سخنان ما را می‌شنیدند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز در این آیین اظهار داشت: بیش از ۷۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه‌های کودک، خاطره‌نگاری، تاریخ شفاهی، مستند روایی، مدافعان حرم و خاطرات همسران شهدا به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان و مرکز صدا و سیما به عنوان کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان تولید شده است.

«محمد برخوردار» تصریح کرد: این کتاب‌های صوتی در شبکه «ایران صدا» نیز بارگذاری و تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند و در تلاش هستیم در حوزه نشر فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات موثرتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: این برنامه به همت صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ادبیات پایداری برای ارتباط گیری با مخاطبان و شنوندگانی که در حوزه ایثار و شهادت علاقه‌مند هستند هر هفته چهارشنبه به صورت زنده در حال پخش است که با استقبال مخاطبان زیادی روبرو شده است‌.

کتاب صوتی انگلیسی «شهید الکرخ» در همدان رونمایی شد

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: همچنین از کتاب «شهید الکرخ» نخستین کتاب صوتی به زبان انگلیسی در حوزه دفاع مقدس که مستند روایی شهید «احمد روستایی» همراه با ترجمه «عرفان طالع اسلامی» رونمایی شد که امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، کتاب‌های صوتی به زبان‌های دیگر نیز تولید کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین در این آیین اظهار داشت: اتفاقات خوبی در عرصه ادبیات پایداری رقم خورده است و رونمایی های مختلف و ابتکاری که در راستای نهضت ترجمه اتفاق افتاد کاری خلاقانه ونوآورانه بود.

مسعود ویژه تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم بیش از سال گذشته ارتباطات بیشتر شود تا بتوانیم در حوزه ادبیات دفاع مقدس کارهای خوبی را رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha