۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 85088494
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تنگسا نورآباد ، آبشاری که نمی توان از آن گذشت

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبر: 85088494
تنگسا نورآباد ، آبشاری که نمی توان از آن گذشت

شیراز - ایرنا- شهرستان ممسنی در شمال غرب استان فارس به مرکزیت شهر نورآباد، مجموعه ای از آبشارها و دره ها و کوههای استوار را در اقلیم چهار فصل به تماشا می گذارد، از جمله دیدنی های این شهرستان آبشار تنگسا است ، در بین اهالی بومی افسانه های عجیبی در مورد تنگسا وجود دارد و از دیرباز آن را منبع برکت می‌دانند.

زیبایی های آبشار تنگسا آنقدر است که نمی توان آن را نادیده گرفت و نمی توان از آن گذشت ، هر کسی که علاقه ای به گردشگری و طبیعت گردی دارد باید از دیدنی ها و چشم اندازهای زیبای آبشار تنگسا در این شهرستان ،زیبا و خوش آب و هوا در نورآباد ممسنی دیدن کند.

آبشار فصلی تنگسا در نزدیکی شهرستان نورآباد ممسنی در غرب استان فارس واقع است.در بین اهالی افسانه های عجیبی در مورد آبشار تنگسا وجود دارد و از دیرباز منبع برکت و نعمت برای اهالی بوده است.آبشار تنگسا در فاصله ۱۶ کیلومتری شمال شرقی شهر نورآباد قرار گرفته است.

تنگسا یا تنگ سا نام مزرعه ای در نزدیکی نورآباد ممسنی است. تنگ سا به معنی تنگه کوهی سخت گذر است.بلندی تقریبی آبشار ۱۵متر است و از چندین لایه تشکیل شده است.درختان و رودخانه ،هوای خنک ، آبشار و منطقه بسیار زیبای است که چشم هر بیننده را به خود خیره می کند.

امسال به برکت باران های خوب زمستانی چشمه های این آبشار فصلی فوران کرد ، در روزهای نخستین سال جاری بسیاری از گردشگران و شهروندان از این آبشار دیدن می کنند.

شهرستان ممسنی دارای مناطق گردشگری و تاریخی فراوانی از جمله منطقه زیبا و خوش آب و هوای بوان، نقش تاریخی سراب بهرام، امامزاده شیرمرد، آبشار تنگسا، چشمه دیمه میلددخمه دائو دختر، برج میل اژدها، رودخانه سرابسیاه و بسیاری از آثار دیگر است.

تنگسا نورآباد ، آبشاری که نمی توان از آن گذشت

شهرستان ممسنی در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است، گردشگران می توانند با مسیر خودروی شخصی دسترسی به این آبشار داشته باشند ، اگر از نورآباد ممسنی به سمت شهر مصیری حرکت کنیم در بین راه جاده فرعی روستای باجگاه ما را به آبشار تنگسا می رساند، در آخرین آبادی این مسیر با اندکی پیاده روی جلوه ای زیبا از آبشار تنگسا رخ می گشاید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha