۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85088510
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با سن گندم در ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان انجام شد

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: مبارزه با آفت سن گندم تاکنون در سطحی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان انجام شده است.

رحمان ایرانپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو شهرستان همدان همچنان در حال انجام است و مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو نیز در دستور کار قرار دارد.

وی محصول گندم را از محصولات راهبردی دانست و ادامه داد: کارشناسان شبکه‌های مراقبت در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت به طور مستمر مزارع گندم و جو این شهرستان را تحت نظارت خواهند داشت که نتیجه این بازدیدها و گزارش مدون آن به واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی برای بررسی ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خواستار همکاری بهره‌برداران در شناسایی سن گندم، اطلاع رسانی به موقع و سمپاشی علیه این آفت شد.

گفتنی است، میزان تولید گندم در استان همدان ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ تن پیش بینی شده است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha