۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85088841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان رفع کمبود ۱۰هزار معلم در خوزستان با حمایت از دانشگاه فرهنگیان وجود دارد

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: امکان رفع کمبود ۱۰هزار معلم در خوزستان با حمایت اعتباری، تکمیل زیرساخت‌ها و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.

مسعود صالحی شبلیزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه فرهنگیان برای تامین معلم بومی استان ، نیازمند حمایت همه جانبه است تا بتواند به رسالت و وظیفه ذاتی خود که همان تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آموزش و پرورش خوزستان است عمل کند.

وی کمبود فضای خوابگاهی و رفاهی ، فرسوده بودن تجهیزات و ساختمان‌ها، مساله لاینحل فاضلاب مرکز در شهرستان کارون، ناکافی بودن نیروی انسانی در بخش های اداری و ناکافی بودن اعضای هیات علمی را از مهمترین مشکلات دانشگاه فرهنگیان خوزستان بیان و ابراز امیدواری در سفر استانی دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به خوزستان ، اعتبار لازم برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی دانشگاه تخصیص یابد.

صالحی شبلیزی با بیان اینکه این دانشگاه، یک دانشگاه ماموریت گرا است به این معنی که همه دانشجویان شاغل در دانشگاه معلم خواهند شد و همه نیروهای مورد نیاز دستگاه آموزش و پرورش باید از این دانشگاه تامین شود افزود: تامین پایدار نیروی باانگیزه و متعهد در آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه جانبه از این دانشگاه است.

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه قرار است امسال ۶۰۰ نیروی جدید به مجموعه دانشگاه فرهنگیان کشور افزوده شود ابراز امیدواری کرد با توجه به کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان خوزستان، بخش مهمی از نیروهای تازه نفس و جدید استخدام در این دانشگاه جذب شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار و ۷۸۴ دانشجو در ۱۲ مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان در رشته های مختلف به تحصیل اشتغال دارند افزود:در سال تحصیلی آینده ، ۳ هزار و ۳۵۰معلم دانش آموخته این دانشگاه جذب آموزش و پرورش خوزستان خواهند شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با قدردانی از نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به عنوان حامی اصلی دانشگاه فرهنگیان خوزستان اظهار داشت: رییس جمهور، رییس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان کشور است از این رو انتظار داریم در سفر پیش رو به خوزستان، عنایت و توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند.

به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و در واقع ادامه دهنده مراکز تربیت معلم سابق هستند.

طبق قانون همه معلمان که قرار است در آموزش و پرورش مشغول حرفه مقدس معلمی شوند باید از خروجی دانشگاه فرهنگیان وارد نظام آموزش و پرورش کشور شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha