۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85089027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک داعشی در روسیه دستگیر شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۸
کد خبر: 85089027
یک داعشی در روسیه دستگیر شد

تهران- «سرویس امنیت فدرال» روسیه (اف. اس. بی) اعلام کرد یک عضو داعش را که در پی بررسی محلی برای اقدام تروریستی بود، دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، اف. اس. بی پنجشنبه گفت که این فرد در شهر تفریحی «مینرالنی وودی» در قفقاز شمالی دستگیر شده است.

فرد دستگیر شده در اعتراف اولیه گفت: من به داعش ملحق شدم. قرار بود یک حمله تروریستی انجام بدهم، یعنی یک انفجار.

وی افزود: اقلام خاص برای این کار را خریداری کردم و در حال بررسی محلی برای انجام این انفجار بودم. در حال بررسی محل بود که اف. بی. اس دستگیرم کرد.

اف. بی. اس اعلام کرد که از آپارتمان محل سکونت این فرد اقلام و لوازم مورد نیاز برای ساخت یک وسیله انفجاری را پیدا کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین تجهیزات ارتباط مخفی از این فرد با عناصر داعشی در خاورمیانه کشف کرد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) ماه فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات موثقی که این سازمان دریافت کرده است، ارتش آمریکا به شکل فعالی تروریست‌های گروه های وابسته به داعش و القاعده را برای انجام حملات تروریستی در روسیه و کشورهای مشترک المنافع استخدام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا در این اقدام خود، توجه ویژه ای به جلب همکاری افرادی از قفقاز شمالی و آسیای مرکزی دارد.

بر اساس این بیانیه، آمریکا در ژانویه گذشته اقدام به جذب ۶۰ تروریست کرد. آنها بعد از آموزش در پایگاه نظامی آمریکایی التنف در سوریه به روسیه و دیگر کشورهای مشترک المنافع اعزام می‌شوند تا حملات تروریستی را علیه دیپلمات‌ها و مقام‌های نظامی انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha