۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85089036
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 رایزنی رهبر نظامی سودان با مقامات کشورها برای توقف درگیری

تهران-ایرنا- شبکه الجزیره قطر پنجشنبه شب به نقل از رسانه منسوب به شورای حاکمیتی سودان که کنترل این کشور را در دست دارد، از رایزنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش با مقامات کشورهای مختلف برای توقف درگیری در کشورش خبر داد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، براساس اعلام رسانه‌های وابسته به شورای حاکمیتی سودان، البرهان با "آنتونی بلینکن»، «محمد بن عبدالرحمن» و «فیصل بن فرحان» وزیران امورخارجه آمریکا، قطر و عربستان در خصوص توقف خشونت و آغاز گفت وگو تلفنی گفت وگو کرده است.

براساس اعلام این رسانه، فرمانده ارتش سودان همچنین با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهروی ترکیه و رئیس جمهوری سودان جنوبی و نخست وزیر اتیوپی نیز درخصوص شرایط کنونی سودان تلفنی سخن گفت.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از آن روی داد که البرهان پنجشنبه شب مسؤولیت خشونت های اخیر و قربانیان آن را متوجه نیروهای پشتیبانی سریع کرد و گفت که «آنها آغازگر نبردها بوده اند.

وی اضافه کرد: فرماندهی پشتیبانی سریع می خواهد با زور بر سودان حاکم شود ولی ما به آنها می گوییم که زمان این کارها در سودان گذشته است. اقدامات پشتیبانی سریع علیه کشور است چرا که با هدف قرار دادن مراکز حیاتی به دنبال تحریک افکار عمومی است.

البرهان در عین حال مدعی شد:ما خواهان آتش بس هستیم تا سودانی ها بتوانند آزادانه رفت و آمد کنند. اوضاع اکنون در سراسر سودان به جز خارطوم پایتخت، تحت کنترل است.

در ادامه تحولات خشونت بار در سودان و درحالی که آتش‌بس میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه تمدید شده بود و دوطرف پایبندی خود را به آن اعلام کرده بودند، درگیری ها از ساعت اجرای آتش‌بس تاکنون ادامه دارد.

روز پنجشنبه نیز درگیری ها در پایتخت سودان در اطراف مقر نهادهای راهبردی و ادعاهای دو طرف درگیری درباره تسلط بر مواضعی یکدیگر نیز مانند روزهای قبل ادامه دارد.

سازمان جهانی بهداشت از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها در سودان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha