۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85089412
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: دشمن شناسی، رکن مهم انقلاب اسلامی است

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، دشمن شناسی را رکن مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: در گذشته و قبل از انقلاب مسئولان دشمن و دوست را نمی‌شناختند و این کشور را محل بازی و ترک تازی‌های آمریکایی کردند؛ با قانون کاپیتولاسیون و کنسرسیوم نفت و موارد دیگر اموال و منابع کشور را به تاراج می بردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شیراز افزود: دشمن شناسی به عنوان یکی از آموزه‌های انقلاب از یاد خیلی ها رفته و بعضا کسانی غرض ورزانه وقتی بحث دشمن را مطرح می‌کنیم این را می‌گویند که چرا درباره دشمن صحبت می‌کنید؟

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به کرّات تاکید کردند که دشمن وجود دارد و نباید فریب بخوریم و تاکید کردند که امام راحل یکی از ارکان حرکت انقلابی‌شان دشمن شناسی بوده است لذا اگر از این مسئله غفلت کنیم برای ما ضرر دارد.

آیت الله دژکام ضمن گرامیداشت یکم اردیبهشت‌ماه یادروز سعدی شاعر نامی، تصریح کرد: سعدی در مجموعه دیوانش به معارف دینی به صورت ویژه پرداخته و حرف‌های ارزشمند و بلندی ارایه کرده و شایسته است همه کسانی که به ایران و اسلام علاقه‌مند هستند به مطالعه‌ دیوان سعدی بپردازند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در همین ایامی که گذشت شاهد بودیم که کسانی سنگ سعدی را به سینه می‌زدند، اما از مرام و کلام سعدی هیچ اطلاعی ندارند؛ بعضاً در آرامگاه او رفتارهایی می‌شود که موافق نگاه سعدی نیست بلکه باعث تاسف است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: اگر که مومنان و اهل فرهنگ سخن سعدی را مطالعه کنند جلوی این جولان‌های باطل گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی حرف دارد اینکه ما به عنوان ایرانی و مسلمان باید دشمن خودمان را بشناسیم؛ این نکته مهمی است لطمه‌ای که در زمان پهلوی خوردیم به این دلیل بود که با دشمن دوست شده بودند، ۱۳ سال یک نفر نخست وزیری کرد که دشمن امام زمان(عج) بود این‌ها بخاطر آن است که دشمن شناس نبودند.

امام جمعه شیراز گفت: دشمن شناسی رکن مهم انقلاب اسلامی است و در گذشته و قبل از انقلاب مسئولان دشمن و دوست را نمی‌شناختند و این کشور را محل بازی و ترک تازی‌های آمریکایی کردند با قانون کاپیتولاسیون و کنسرسیوم نفت و موارد دیگر اموال و منابع کشور را به تاراج می بردند.

آیت الله دژکام با بیان اینکه در روزگار ما برخی مسایل شاید نسبت به سابق سخت‌تر شده باشد، اما نکاتی است که ممکن است ما بین خودمان گلایه داشته باشیم، ولی دشمن نباید از آن خبردار باشد، افزود: رهبر معظم می‌فرمایند که ما ممکن است انتقادی هم داشته باشیم، ولی نباید کاری کنیم دولت در چشم دیگران کوچک شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر دوست خود را کوچک کنید دشمن خوشحال می‌شود، گفت: اگر غرضی نباشد مطالبات را می‌توان خصوصی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مرام سعدی شیرازی، بیان کرد: اگر دشمن شناسی و چگونگی رفتار با دشمن را و چگونگی خنثی کردن حیله دشمن را از زبان سعدی بازگو کنیم باید مقالات متعددی نوشته شود.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، افزود: تحول به فرموده رهبر معظم انقلاب به معنای شناسایی نقاط ضعف است؛ ما مسلما در مجموعه نظام، یک جاهایی نقاط ضعف داریم، این نقاط ضعف نباید از نگاه دلسوزان انقلاب اسلامی پنهان باشد.

وی ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که پنهان کردند یک نقطه ضعف از چشم دلسوزان کار درستی است، نه! چون وقتی ندانسته اقدامی برای آن نمی‌کند؛ اول نقاط ضعف باید شناسایی شود، دوم این نقاط باید برطرف شود و تبدیل به نقاط قوت شود و سوم این کار به فرموده رهبری با یک حرکت جهادی باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بعضی پروژه های عمرانی زمین مانده است که باید با نگاه جهادی این طرح ها به نتیجه برسد و برای گره گشایی از مشکلات جامعه بکارگیری شود.

آیت‌الله دژکام افزود: بعضا اعلام شده که پروژه‌ای که در حال کار است پیمانکارش در کانادا است با پول این ملت؛ خدا میداند این‌ها روز قیامت چه بر سرشان بیاید. خیال نکنید آسان است خوردن این پول‌ها؛ این حاصل خون هزاران شهید است که باید برای مردم نان و رفاه بیاورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha