ترافیک سنگین ورودی و خروجی‌های شیراز در نخستین روز اردیبهشت

شیراز-ایرنا-همزمانی مناسبت‌های مختلف از جمله پایان ماه مبارک رمضان، تعطیلات عید سعید فطر و همچنین آب و هوای مطبوع و بهاری اردیبهشت شیراز موج تازه‌ای از سفر به این شهر را به راه انداخته به نحوی که اکنون اغلب محورهای ورودی و خروجی کلانشهر شیراز شاهد بار ترافیکی سنگین است.

به گزارش ایرنا،فصل بهار و اردیبهشت شیراز از دیرباز بعنوان زیباترین ایام این شهر شهره بوده و بسیاری از گردشگران این زمان را برای سفر به شیراز انتخاب می کنند که اکنون همزمانی آغاز اردیبهشت با پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر موج جدیدی از سفر به این شهر تاریخی را رقم زده است.

جاذبه های فرهنگی، میراثی، تاریخی و ادبی شیراز شهرتی جهانی دارد و سرسبزی باغستان‌ها و بوی مطبوع بهارنارنج این شهر در فصل بهار و اردیبهشت ماه بر افزایش انگیزه سفر به شیراز در این ایام می افزاید.

ترافیک سنگین ورودی و خروجی‌های شیراز در نخستین روز اردیبهشت

تمام محورهای فارس با بار ترافیکی مواجه است

رییس پلیس راه شمال استان فارس جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز تعطیلات عید سعید فطر بسیاری از مسیرها و جاده های استان فارس در حال حاضر با افزایش تردد مواجه است.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: مسیر خروجی شیراز به سمت سپیدان با توجه به وجود عملیات عمرانی زیرگذر این منطقه دچار تراکم ترافیک است.

وی ادامه داد: در مجموع جاده های استان فارس از روز گذشته پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ شاهد افزایش ترددها است و ترافیک قابل توجهی در اکثر محورهای مواصلاتی استان فارس به ویژه محورهای ورودی به کلانشهر شیراز وجود دارد که همین روند باعث کندی عبور و مرور شده است.

رانندگان مراقب باشند

رییس پلیس راه شمال استان فارس به رانندگان توصیه کرد که باتوجه به تغییرات سریع جوی و رگبار پراکنده و بارندگی‌های کنونی ممکن است سطح جاده ها لغزنده باشد و رانندگان و مسافران باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از عجله و شتاب بی مورد نیز پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان از ارتکاب تخلفاتی مانند انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز جلوگیری کنند، گفت: خستگی و خواب آلودگی مساله مهمی است و خروج از جاده‌ها عمدتا ناشی از ۲ علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است لذا رانندگان باید این دو مساله مهم را در طول سفر جدی بگیرند.

دهقانی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر پر ترددترین محورهای طولی استان از سمت شمال ورودی شیراز از اصفهان و دروازه قرآن است و محورهای شیراز به سمت کازرون و بوشهر و شیراز به سمت فیروزآباد و عسلوئیه نیز جزو پرتراکم‌ترین مسیرهای فارس است.

وی بیان کرد: محور درون استانی شیراز به سمت سپیدان نیز اکنون به‌صورت مقطعی بار ترافیکی سنگینی را تجربه می کند.

رییس پلیس راه شمال استان فارس در پایان گفت: در پی تعطیلات عید سعید فطر تاکنون حادثه خاص ناگواری در جاده های استان فارس رخ نداده که انتظار است رانندگان با توجه کردن به قوانین راهنمایی و رانندگی موجب گذر از این تعطیلات با کمترین حادثه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha