۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85088343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیراز ، بهشت در اردیبهشت/ آغاز موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس

شیراز-ایرنا- فصل بهار هوای مناسبی را به شهر شیراز هدیه می‌کند و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی این شهر نیز در این فصل، شرایط بهتری برای بازدید دارند. با پایان یافتن تعطیلات نوروز موج دوم سفرهای بهاری به شیراز و استان فارس آغاز می‌شود و این استان یکی از بهترین مقاصد برای سفر در اردیبهشت به شمار می‌رود.

موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود ، فارس در حال حاضر از وضعیت بسیار خوبی برای میزبانی از گردشگران بهره می‌برد و آمادگی کامل را برای سفرهای بهاری در اردیبهشت‌ماه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در اردیبهشت‌ماه هم تاریخ و هم طبیعت آثار زیبایی در این خطه از خود بر جای می‌گذارد که در هنگام سفر به این منطقه می توان از این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بهره‌مند شد. استان فارس همواره جزو گردشگر پذیرترین استان های کشور در این ایام است.

شیراز ، بهشت در اردیبهشت/ آغاز موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس

شیراز پذیرای بیشترین مسافران در اردیبهشت

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هم در رابطه با آغاز سفرهای بهاری در اردیبهشت‌ماه همزمان با عید سعید فطر اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود استان‌هایی که برگزارکننده رویدادهای گردشگری‌اند، پذیرای بیشترین مسافران در تعطیلات باشند.

وی شیراز را یکی از شهرهای گردشگر پذیر در این ایام دانست و گفت: جشنواره‌هایی از جمله روز شیراز، سعدی، گردشگری ادبی، خوراک و عشایر استان فارس،جشنواره گلاب‌گیری میمند و برنامه‌های متنوع طبیعت‌گردی از رویدادهای پیش‌رو در ماه اردیبهشت ماه به‌ شمار می‌روند.

شیراز ، بهشت در اردیبهشت/ آغاز موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس

زیبایی‌های بهاری فارس در اردیبهشت‌ماه

بدون شک اردیبهشت با همه زیبایی‌های بهاری‌اش فرصت خوبی برای سفر و گذران اوقات فراغت به شمار می رود. آب و هوای ملایم اردیبهشت و جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و گردشگری متعددی که در استان چهار فصل فارس وجود دارد سیل عظیمی از مسافران و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. برگزاری ویژه برنامه‌های مربوط به بزرگداشت روز سعدی در اول اردیبهشت، جاذبه‌های طبیعی و عطر خوش شکوفه‌های بهارنارنج شیراز در نیمه اردیبهشت و نامگذاری روز شیراز در ۱۵ این ماه بر ویژگی‌های گردشگر پذیر بودن این استان پهناور در این ایام می‌افزاید؛ شیراز به شهر گل و بلبل و ادبیات شهرت دارد و جاذبه‌های گردشگری آن، هر توریستی را با نشاط و شاداب می کند.

آمادگی فارس برای میزبانی از موج دوم سفرهای بهاری

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اعلام آمادگی این استان برای موج دوم سفرهای بهاری در اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: استان فارس در حال حاضر از وضعیت بسیار خوبی برای میزبانی از گردشگران بهره می‌برد و آمادگی کامل را برای سفرهای بهاری در اردیبهشت‌ماه دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: اول اردیبهشت یاد روز سعدی را در پیش داریم که حدود یک هفته برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت این شاعر بزرگ در شیراز تدارک دیده شده است؛ برگزاری همایش ملی ادبی، جشنواره غذاهای سنتی و برنامه‌های تخصصی سعدی از جمله برنامه‌های این هفته هستند که گردشگران می‌توانند با شرکت در این برنامه‌ها ایام خوبی را در شیراز سپری کنند.

شیراز ، بهشت در اردیبهشت/ آغاز موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس

تدارک برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در استان فارس

فرخ زاده با بیان اینکه هفته شیراز از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با برنامه‌های متنوع و متعددی برگزار می‌شود، افزود: همه مجموعه.های خدماتی آمادگی کامل و لازم را دارند و برنامه‌های بسیاری خوبی را در این ایام پیش بینی کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره گل و گلاب میمند در اردیبهشت ماه اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان احصا شده است و گردشگران با سفر به استان فارس می‌توانند خدمات قابل توجهی را دریافت کنند.

فرخ‌زاده تأکید کرد: چنانچه گردشگران در این بازه زمانی به شیراز و استان فارس بیایند می‌توانند افزون بر بازدید از آثار باستانی و جاذبه‌های مذهبی و طبیعی در برنامه‌های خاص این استان شرکت کرده و با آداب و رسوم مردم فارس آشنا شوند.

شیراز ، بهشت در اردیبهشت/ آغاز موج دوم سفرهای بهاری به استان فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: هرچند آموزش و پرورش به دلیل شروع مدارس نمی‌تواند مانند تعطیلات نوروز خدمات‌رسانی به مسافران در این ایام را انجام دهد اما سایر نهادها و مجموعه‌ها از جمله شهرداری، هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری و اقامتی آمادگی کامل را برای میزبانی از گردشگران دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha