۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۷
کد خبر: 85089653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکوه بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۷
کد خبر: 85089653
شکوه بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی

مشهد- ایرنا- بارگاه منور رضوی در روز عید دلدادگی میعادگاه عاشقانی است که اوج بندگی را در صفوف به هم پیوسته نماز عید فطر به نمایش گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، سحرگاهان امروز زائران و مجاوران از نقاط مختلف مشهدالرضا خود را به حرم امام رضا (ع) رسانده اند تا نماز عید فطر را در این صحن و سرا اقامه و اوج بندگی را از حرم شمس الشموس به منصه ظهور بگذارند.

مردمانی که پس از یک ماه روزه داری، به شکرانه این توفیق برای اقامه نماز عید فطر به پا خاستند و شوق رسیدن به معبود در چشمانشان موج می زد، پاکبانان جارو به دستی که از نیمه شب در حال تنظیف زیر پای زائران و مجاوران در اطراف حرم مطهر بودند نیز امروز با شور و شوق دیگری به نمازگزاران خدمت می کنند.

شکوه بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی

عطر گل های بهاری در تمام فضای بارگاه امام مهربانیها پیچیده و زیبایی این گل‌ها صحن و سرای منور رضوی را دیدنی تر کرده و صحن های حرم مطهر نیز مفروش و مهیای اقامه نماز عید فطر شده به طوری که طبق اعلام آستان قدس رضوی در کنار رواق‌ها، ۱۱۰ هزار مترمربع از صحن‌ها، بست‌ها و ورودی‌ها نیز مفروش شده است.

پس از طنین گلبانگ اذان از بارگاه نور و اقامه نماز صبح، با طلوع سپیده دم، صدای نقاره ها از بلندای گلدسته های طلایی در فضا طنین انداز شد و زائران و مجاوران بارگاهش شانه به شانه در صفوف در هم تنیده آماده اقامه نماز عید بندگی شدند و مراسم اقامه نماز از ساعت ۵:۳۵ دقیقه با قرائت آیات نورانی قرآن کریم آغاز شد.

شکوه بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی

اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و بیان احکام رویت هلال ماه و اعمال ماه شوال نیز از آغازین برنامه های مراسم نماز عید فطر بود.

چه اشکهایی که روی گونه ها روانه و چه دستهایی که رو به آسمان بلند شده بود، اشک و تمنایی که بین بنده و معبود پل می زد و نجواهای الهی العفو از گوشه و کنار این بارگاه به گوش می رسید.

زنان، مردان، کودکان و نوجوانان به دور از روزمرگی های همیشگی در آستان حضرتش خود را برای بستن عهد و پیمانی دیگر با آفریدگارشان مهیا کرده و در ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه نیز نماز عید به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی اقامه شد و گلبانگ " الله اکبر" جمعیت نمازگزار در این صحن و سرا به سمت آسمان روانه شد.

شکوه بندگی در آستان ملک پاسبان رضوی

پایان بخش مراسم نماز عید فطر مدیحه سرایی توسط ذاکران اهل بیت(ع)، بود، بسته متبرک آستان امام هشتم شامل شیر، کیک و شکلات با طراحی ویژه عیدانه نیز بین نمازگزاران توزیع شد.

همچنین امروز نماز عید فطر در ٥٠٠ مسجد در سطح شهر مشهد و نیز در آرامستان بهشت رضا اقامه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha