۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85235869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه استان تهران در نماز جمعه این هفته چه گفتند

شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه به دلاوریهای رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداختند و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، امام جععه پردیس گفت: دشمنان ایرانِ، در جنگ نرم خود برعلیه کشورمان، پروژه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده و اجرا می‌کنند و ما باید با جهاد تبیین، تحریف و ضد روایت‌های دشمن از دفاع مقدس را خنثی کنیم.
حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته پردیس اظهار داشت: دشمنمان ما پروژه تحریف و سیاه‌نمایی وقایع و حقایق جنگ و تولید ضدروایت در قالب شبهات و شایعات و القاء آن در ذهنیت جامعه، بویژه نسل جنگ نادیده در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: روایت‌سازی از نارضایتی برخی جانبازان و خانواده شهدا از معیشت و وضعیت موجود، معرفی انقلابیون به عنوان جنگ طلب، اختلاف بین ارتش و سپاه، تهمت به فرماندهان انقلابی، ارتباط دادن مفاسد اقتصادی امروز را به فرماندهانی که مسئولیت دارند بخش دیگری از توطئه های دشمن است.
امام جمعه پردیس تاکید کرد: آنقدر از واقعیت‌های دفاع مقدس روایت کنیم تا دشمن، دفاع مقدسِ ما را روایت نکند؛ که اگر دشمن روایت کند، نتیجه روایتش تغییر جای جلاد و شهید است.
حسینی با اشاره به حضور پیروزمندانه نماینده مردم ایران در سازمان ملل، توضیح داد: رئیس‌جمهور در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حضور پیدا کرد که دست پر بود و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف مثل عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، دعوت از ایران در گروه بریکس و پایان یافتن دیپلماسی التماسی را در دست داشت.
امام جمعه پردیس گفت: دشمنان ملت ایران، نه‌تنها در ایران نتوانستند به سالگرد دلخواه خود در اغتشاشات دست پیدا کنند بلکه در خارج کشور هم که محدودیت‌های امنیتی برای آنها وجود نداشت نیز نتوانستند مخالفین را به خیابان بکشانند.
حسینی گفت: رئیس جمهوردر سخنرانی خود، با شجاعت و قاطعیت تمام در محورهای مهم مانند قرآن و ترور حاج قاسم که جایزه آمریکا به داعش بود، و شکست پروژه آمریکایی کردن جهان، حرف ملت ایران را با اقتدار تمام به دنیا رساند.
وی ادامه داد: بصیرت مردم ایران ستودنی است و باید همه مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تسریع کنند و در سطح کلان، مدیریت را بالا برده و همه عرصه‌هایی که دشمن روزنه‌ای در آن پیدا و با بزرگ کردن آن روزنه، نفوذ کرده و تعدادی را به خدمت خود درآورده را شناسائی و آن منفذها را مسدود کنند و افرادی هم که پیاده نظام غرب هستند را مدیریت انقلابی داشته باشند.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
دفاع رئیس جمهور از قرآن در سازمان ملل مایه مباهات جهان اسلام است

امامان جمعه استان تهران در نماز جمعه این هفته چه گفتند
امام جمعه موقت ورامین گفت: دفاع رئیس جمهور از مظلومیت و اقتدار قرآن ریم در سازمان ملل، اقدامی ارزشمند و قابل ستایش بود که مایه مباهات جهان اسلام شد.
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکا و سخنرانی در سازمان ملل گفت: رئیس جمهور چه در نطق سازمان ملل و چه در محافل دیگر، آمریکای تجاوزگر و صهیونیست‌های غاصب را عالمانه محاکمه کرد و به مثابه یک قاضی قهار عملکرد سخیف آن‌ها را به چالش کشید و آن‌ها را خطاب قرار داد و مطرح کرد، که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در سال توسط پلیس آمریکا کشته می‌شود.
وی گفت: البته در کنار این حضور و مواضع مقتدرانه، زبونی جریان نفاق و رسانه‌های مزدور آن‌ها که با وجود تمام تبلیغات دروغین علیه نظام نتوانستند در برابر حضور مقتدرانه نمایندگان ایران در سازمان ملل غلطی کنند دیگر دستاورد سفر رئیس جمهور به آمریکا بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: استکبار جهانی باید بداند که دوران نفاق پراکنی و دروغ پردازی رو به پایان است، این اقدامات نشان از زبونی جریان نفاق و دروغ پردازی رسانه ای است.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: از هیأت های مذهبی، مساجد و همه آحاد جامعه درخواست می شود تا خود را برای جشن‌های ربیع آماده کنند و در مسیر تقویت امت اسلامی گام بردارند، متأسفانه تاکنون برای پیامبر رحمت (ص) آن طور که باید انجام وظیفه نکرده ایم.
محمودی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یادآور هشت سال ایستادگی، آتش و خون، ایثار، مبارزه و دفاع، غیرتمندی، ولایتمداری و هشت سال صبر و بردباری است و رشادت مردم ایران باعث شد تا برای اولین بار در طول تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن داده نشود.

در ایام هفته دفاع مقدس یاد شهدا را گرامی می داریم

امامان جمعه استان تهران در نماز جمعه این هفته چه گفتند
امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نماز جمعه گفت: در این ایام بابرکت و عزت آفرین دفاع مقدس یاد امام عزیز و شهدای هشت سال دفاع مقدس، حرم، امنیت و سلامت را گرامی میداریم.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرقدس اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس یاد شهدای ۳۶ هزار دانش آموز و پنج هزارشهید معلم را گرامی می داریم.
وی افزود: همچنین یاد شهدای حصر آبادان، فاجعه منا و یاد شهدای اخیر دفاع از امنیت و ملت و شهدای شهرستان را گرامی میداریم.
امام جمعه شهرقدس با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری در رابطه با هفته دفاع مقدس و دیدار با فعالان این حوزه، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس علاوه بر نقش نیروهای امدادی، نقش مردم و فرماندهی امام راحل، از اصلی ترین عوامل غلبه بر دشمن بود.
وی ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید جنبه های مختلف دفاع مقدس، در قالب های هنری تبیین شود.
جوکار اظهار داشت: اینکه مردم به چه صورت به دعوت امام راحل لبیک گفتند، باید به بهترین وجه بازگو شود چرا که مردم ولایتمدار ایران اسلامی بودند که امنیت و عزت را به کشور بازگرداندند.
امام جمعه شهرقدس اعلام کرد: نکته دیگر اینکه خانواده های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان نگران آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند و برخی کم کاری ها آنها را آزرده خاطر می کند که از سر دلسوزی است.
وی آضافه کرد: در رژه نیروهای مسلح در تهران، در حضور رئیس جمهور از دوربرد ترین پهپاد جهان که در انحصار جمهوری اسلامی است، رونمایی شد، این استقلال و خودکفایی محصول دفاع مقدس بود.
جوکار  با تشکر از همه دستگاه های کشور برای جلوگیری از وقوع اغتشاشات گفت: دشمن امسال در تکرار پروژه اغتشاشات سال گذشته مایوس شد.
خطیب نماز جمعه شهرقدس تصریح کرد: آگاهی و بصیرت مردم و تلاش‌های مسوولان و آمادگی نیروهای انتظامی باعث این ناکامی ها شد.
وی از مسولان مدرسه و دانشگاه و اولیای دانش آموزان و دانشجویان درخواست کرد هشیار باشند و اجازه ندهند دشمن از فرزندان آنها در جهت امیال خود سوء استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha