امدادگران هلال احمر اردبیل در ۵۳ حادثه کمک کردند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85089809
امدادگران هلال احمر اردبیل در ۵۳ حادثه کمک کردند

اردبیل - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان از امدادرسانی این جمعیت، طی ماه فروردین امسال در ۵۳ حادثه خبر داد.

عزیز ارشادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی به ۳۰ فقره حوادث جاده‌ای ، هشت فقره برف و کولاک ، پنج فقره خدمات حضوری ، چهار فقره خدمات مناسبتی ، ۲ فقره کوهستان ، یک فقره حادثه دریایی- ساحلی ، یک فقره سیل و آبگرفتگی ، یک فقره شهری و یک فقره حادثه طوفان امدادرسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه نجاتگران استان در این مدت به هزار و ۹۰۲ حادثه‌دیده امدادرسانی کردند، ادامه داد: در این حوادث به ۱۷۸ نفر از حادثه‌دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شد.

وی با اشاره به اینکه در این حوادث ۱۰۸ نفر مصدوم شدند، افزود: از این تعداد ۲۰ نفر از مصدومان توسط عوامل جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۸ نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: ۵۴۸ نفر روز نیروی عملیاتی در قالب ۱۸۴ تیم عملیاتی با بکارگیری ۱۰۹ دستگاه روز خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند.

ارشادیان خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمات بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جاذبه‌های گردشگرپذیر متنوع در شمال ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است ، این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha