یک فوتی جدید کرونایی و وخامت حال ۳۲ بیمار در فارس

شیراز-ایرنا-کرونا همچنان گریبان مردم فارس را گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۲۲ بیمار جدید ، هم اکنون ۱۸۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند و یک نفر هم فوت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کرونا بیماری لجام گسیخته و چموشی که سرو کله‌اش اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در استان فارس پیدا شد،با گذشت بیش از سه سال و در حالی که بسیاری از مردم بر این باور بودند که این بیماری از بین رفته است هنوز همچنان جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد.

فراز و فرودهای کرونا

گرچه نوع شایع جدید این بیماری مانند قبل کشنده نیست و آمار مرگ و میر کاهش یافته است اما آخرین آمارها از وضعیت کرونا در استان فارس حاکی از آن است که موارد مرگ و میر و ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد و نمودار سینوسی هر چند با ارتفاع کمتر اما همچنان به فراز و فرودهای خود ادامه می‌دهد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۴۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۶۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۲۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۹۰۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

مجموع جان باختگان فارس

مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس به هشت هزار و ۲۰۱ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۱۰۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

هم اینک مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۴۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۱۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۱۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۳۱۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha