افشاریان: ممبینی لیدر پروژه VAR است/ داوری باتجربه را انتخاب کردیم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه زمانی VAR به ورزشگاه‌های ایران راه پیدا می‌کند، گفت: هدایت ممبینی (سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال) لیدر این پروژه است و کارها را ایشان انجام می‌‎دهند.

به گزارش ایرنا، خداداد افشاریان امروز یکشنبه در آستانه شهرآورد بزرگ پایتخت درباره انتخاب پیام حیدری به‌عنوان داور دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در انتخاب داور شهرآورد وسواس زیادی داشتیم و داوری قوی و با تجربه را انتخاب کردیم. این تیم داوری عملکرد بسیار خوبی داشته و دربی، پاداش قضاوت آنها بود.

وی افزود: گزینه‌های زیادی برای قضاوت دربی وجود داشت اما به دنبال این بودیم تا فردی با تجربه این دیدار را سوت بزند. حیدری نفر دوم لیست داوران بین‌المللی ماست و کمک‌های او هم در جام جهانی قضاوت کرده‌اند و همچنین دو ناظر AFC (مسعود مرادی و اسماعیل صفیری) را انتخاب کردیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مسابقات در اوج حساسیت به سر می‌برند و ممکن است اتفاقی در دربی رقم بخورد که یکی از دو تیم از بالای جدول کنار برود.

وی در پایان درباره اینکه چه زمانی VAR به ورزشگاه‌های ایرانی راه پیدا می‌کند، گفت: ممبینی (سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال) لیدر این پروژه است و کارها را ایشان انجام می‌‎دهند. منتظر هستیم تا کمک دائور ویدیویی به صورت آزمایشی وارد ایران شود تا آن را به داوران آموزش دهیم. همه تلاش ما بر این است تا VAR به فصل آینده برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha