۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85090703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور مصر و نخست وزیر انگلیس درباره سودان گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، رئیس جمهور مصر و نخست وزیر انگلیس تلفنی درباره آخرین تحولات سودان گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری مصر، در این گفت وگوی تلفنی، تحولات سودان و تلاش‌ها برای تخلیه اتباع دو کشور از این کشور مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف در این تماس نگرانی شدید خود را از تشدید خشونت‌ و درگیری‌ها در سودان ابراز کردند و گفتند که این مساله، غیرنظامیان را در معرض خطرات بزرگ و فزاینده‌ای قرار می‌دهد.

السیسی همچنین در این گفت وگو، تلاش‌هایی که مصر برای تشویق همه طرف‌ها برای دستیابی به آتش بس و پایان دادن به رنج مردم سودان انجام داده است را به اطلاع سوناک رساند.

رئیس جمهور مصر همچنین بر لزوم انجام تلاش‌ها برای فعال کردن گفت وگو و مسیر سیاسی با هدف در امان ماندن سودان از پیامدهای فاجعه بار این درگیری تاکید کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود موافقت نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس ۷۲ ساعته به مناسبت عید سعید فطر و در پی درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، اما ارتش این کشور از ادامه درگیری‌ها خبر داد و سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته‌های درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را ۴۲۰ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha