۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85097484
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری مصر: طرف‌های خارجی در سودان مداخله نکنند

تهران- ایرنا - رئیس جمهوری مصر در دیدار با نخست وزیر ژاپن خواستار خودداری طرف‌های خارجی از دخالت در بحران سودان شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در دیدار با فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن درباره بحران سودان گفت که دیدگاه و چشم‌انداز قاهره نسبت به اتفاقات سودان مبتنی بر ضرورت آتش بس فوری، پایدار و فراگیر در این کشور است.

وی همچنین بر اهمیت خودداری طرف‌های خارجی از مداخله در بحران سودان تاکید کرد.

السیسی در این باره اظهار داشت: بحران سودان یک موضوع کاملا سودانی است و پرهیز از مداخله خارجی در آن خنثی کردن بحران را تسهیل و از تشدید آن جلوگیری می‌کند.

فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در حالی که حدود سه هفته به اجلاس گروه ۷ در هیروشیما مانده، در راستای سفر یک هفته ای خود به چهار کشور آفریقایی به قاهره رفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، این نخستین سفر نخست وزیر ژاپن به آفریقا از زمان انتصاب به نخست وزیری در اکتبر سال ۲۰۲۱ در میانه افزایش فشارها برای تقویت روابط با "گلوبال سوث" اصطلاحی که به صورت کلی اشاره به کشورهای در حال توسعه در منطقه از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

نخست وزیر ژاپن که میزبان اجلاس گروه ۷ در ماه مه در هیروشیماست، به دنبال دستیابی به همبستگی جهانی در حمایت از اوکراین است اما بسیاری از کشورهای "گلوبال سوث" از موضع گیری در جنگ اوکراین پرهیز کرده اند.

براساس اطلاعات دولت ژاپن قرار است کشیدا پس از مصر به غنا، کنیا، موزامبیک برود.

موضوعاتی از جمله جنگ سودان، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی تحت تاثیر جنگ اوکراین در برنامه دیدار کشیدا با السیسی قرار داشت.

نخست وزیر ژاپن جمعه هفته آینده، پس از پایان سفرهای آفریقایی و پیش از بازگشت به ژاپن، توقفی در سنگاپور خواهد داشت تا با لی هسین لونگ نخست وزیر این کشور دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha