۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85090757
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد تومان پروژه شهرک‌های صنعتی در حال اجرا است

بجنورد-ایرنا- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجرا است.

علی رسولیان روز دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه صنعتی در شهرک‌های کشور ساخته شده است که ۲۳ کارگاه از این تعداد در خراسان شمالی قرار دارد.

وی تصریح کرد: راه اندازی پست های برق نواحی صنعتی در اولویت قرار دارد و برای این اساس چهار پست در خراسان شمالی راه اندازی شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره مشکلات صنایع خراسان شمالی افزود: اگرچه سال گذشته ۲۰۰ هکتار زمین به شهرک های صنعتی بجنورد افزوده شد ولی همچنان با مشکل زمین مواجهه است و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

لزوم تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست بر لزوم حمایت از توسعه فعالیت صنعتگران در شهرک هایی صنعتی تاکید کرد و گفت: در این استان برخی از شهرک های صنعتی صرفا اسم شهرک دارند، این شهرک ها باید تقویت شوند.

محمدرضا حسین نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به لزوم ایجاد صنایع پایین دستی صنایع در استان افزود: تولید منگنز و ایجاد صنایع پایین دستی در شهرستان گرمه معطل فراهم شدن زیرساخت های شهرک صنعتی است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: سرمایه گذار چینی و شرکتی دانش بنیان برای تولید منگنز، اقداماتی را انجام داده اند و ضرورت دارد تا زیرساخت ها برای ادامه فعالیت فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه در سفر به خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار از شهرک های صنعتی استان بازدید خواهند کرد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha