۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85090987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان هدر رفت آب در شهرستان ابهر سه درصد کاهش یافت

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85090987
میزان هدر رفت آب در شهرستان ابهر سه درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز در ابهر، میزان هدر رفت آب در این شهرستان نسبت به میانگین سال‌های گذشته حداقل سه درصد کاهش یافت.

علیرضا جزء قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشگیری از هدر رفت آب را از اهداف مهم جمع آوری انشعابات غیرمجاز بیان کرد و افزود: سال گذشته ۶۰۱ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان ابهر شناسایی و به انشعابات مجاز تبدیل شد.

وی با بیان اینکه با انشعابات غیرمجاز میزان مصرف آب اندازه گیری نمی شود، افزود: استفاده از تجهیزات و اتصالات غیر استاندارد موجب نشت و هدر رفت آب و بر هم خوردن تعادل فشار آب در شبکه توزیع می شود که این موضوع حقوق مشترکان قانونی این شرکت را پایمال و هزینه های زیادی را به آب و فاضلاب استان تحمیل می کند.

جزء قاسمی ایجاد اختلال در خدمات مطلوب به مشترکان آبفا را از دیگر معایب انشعابات غیرمجاز عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۸ فقره انشعاب غیر دائم نیز در شهرستان ابهر تغییر کاربری داده شد.

وی با بیان اینکه فاضلاب این انشعابات غیردائم به صورت غیر اصولی دفع می‌شود، افزود: طی بازرسی ها ۹ مورد از اماکن دارای مشکل دفع فاضلاب به محاکم قضایی و مراجع ذی صلاح معرفی شد.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز با بازرسی ها و پیگیری های انجام شده در روستاهای شهرستان ابهر ۳۴ رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده غیر مجاز از شبکه آب جرم محسوب می شود، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان با جدیت مصارف و انشعابات غیرمجاز و غیرقانونی را پیگیری و با متخلفان برخورد می کند.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به ۴۰۰ هزار مشترک در ۲۱ شهر و ۶۲۴ روستا خدمت‌رسانی می‌کند، اضافه کرد: ۶۵ درصد از مشترکین در محدوده استاندارد مصرف دارند، و در حدود ۱۰ درصد از مشترکین که شامل مشترکین دولتی و یا ... است، پرمصرف هستند. میزان هدررفت آب در استان نیز ۳۰ درصد بوده که ۱۲ درصد آن مربوط به فرسودگی تاسیسات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha