۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85091018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آینده‌ای نامطمئن در انتظار نسل بعد بازنشستگان انگلیسی

تهران- ایرنا- نتایج یک بررسی جدید از نظام بازنشستگی در انگلیس، با شرح چالش‌هایی که این بخش در آینده با آن روبه‌رو خواهد بود بر لزوم بازبینی آن به منظور اجتناب از آینده‌ نامطمئن مالی برای نسل‌های بعدی بازنشستگان در این کشور تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای شبکه خبری «سی ان بی سی»، براساس نتیجه پژوهشی با عنوان «چالش‌های نظام بازنشستگی انگلیس» که توسط اندیشکده «موسسه مطالعات مالی» (IFS) منتشر شده است، در صورت تداوم روند فعلی، یک دوره بازنشستگی نامطمئن و ناامن از نظر مالی در انتظار افراد شاغل در این کشور خواهد بود.

این پژوهش، علاوه بر تشریح «چالش‌های» پیش روی نسل‌های آینده انگلیس تاکید می‌کند که نظام بازنشستگی در این کشور باید به طور کامل بازبینی شود.

بر اساس نتایج پژوهش مذکور،‌ حدود ۹۰ درصد از انگلیسی‌ها مقدار مناسبی از حقوق خود (حدود ۱۵ درصد از درآمد) را به ذخیره بازنشستگی خود واریز نمی‌کنند. این مبلغ در صورت واریز می‌تواند وضعیت حقوق بازنشستگی آنان را بهبود دهد.

در گزارش پژوهش IFS آمده است: ما در حال حاضر به یک بازنگری اساسی در زمینه خدمات بازنشستگی نیاز داریم و این یک فرصت برای ما است تا از بروز وضعیتی وخیم‌تر برای بازنشستگان رد آینده جلوگیری کنیم.

رومی ساووا مدیر عامل مرکز ارائه دهنده خدمات بازنشستگی «پنشن بی» (PensionBee) می‌گوید افزایش نرخ مشارکت افراد شاغل در انگلیس برای دریافت خدمات بازنشستگی، باید در راس دستور کار اصلاح نظام بازنشستگی این کشور قرار گیرد.

ساووا، ثبت‌نام خودکار را راهکاری ارزشمند برای افزایش تعداد افراد مشارکت کننده در پس‌اندازهای بازنشستگی عنوان کرد و افزود: با لغو آستانه حداقل درآمد که در حال حاضر ۱۰ هزار پوند در سال است، ثبت نام خودکار،‌ تعداد بیشتری از افراد کم‌درآمد و شاغلان نیمه وقت را شامل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شاغلان در بخش خود اشتغال، خاطر نشان کرد: گنجاندن پس انداز کنندگان خود اشتغال نیز در این چارچوب، افزایش نرخ مشارکت این بخش برای دریافت حقوق بازنشستگی و همچنین کاهش اتکای آن‌ها به مستمری دولتی در آینده را در پی خواهد داشت.

براساس این گزارش، از میان انگلیسی‌هایی که درآمد سالانه آن‌ها در سال ۲۰۱۹، پنج تا ۱۰ هزار پوند بوده تنها ۴۴ درصد، مبالغ پس‌انداز در ذخیره بازنشستگی را پرداخت کرده‌اند. این درحالیست که ۸۷ درصد از افراد با سطح درآمد متوسط (از ۲۵ تا ۳۰ هزار پوند در سال) و ۹۲ درصد از سطوح بالای درآمد (بیش از ۵۰ هزار پوند در سال) در پس انداز برای بازشستگی مشارکت داشته‌اند.

در نظام بازنشستگی انگلیس، بیشتر افراد خدمات بازنشستگی تعریف شده از طریق برنامه‌های مشارکتی را دریافت می‌کنند که در آن مبلغ نهایی حقوق بازنشستگی بر اساس مقداری که فرد در طول دوره کاری در این برنامه‌ها سرمایه گذاری کرده تعیین می‌شود. راه دیگر موجود که استقبال کمتری‌ هم از آن می‌شود، این است که بازنشستگان بر اساس حقوق نهایی و تعداد سال‌هایی که برای کارفرمای خود کار کرده‌اند، حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha