میدان شهرری نونوار می‌شود

شهرری - ایرنا - میدان اصلی شهرری که به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی می شود روزانه میزبان جمع کثیری از مردم، بازاریان و البته زائران است؛ اما در سال‌های اخیر نداشتن المانی خاص و هویتی برای این میدان با انتقاداتی مواجه بود، حالا مدیریت شهری دست به کار شده تا این میدان را نونوار کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میدان شهرری در سال های اخیر پاتوق دستفروشان و البته دست دوم فروشی ها گاها محل تجمع معتادان شده بود و نمایی نه چندان زیبا را از اصلی ترین میدان یکی از کهن ترین شهرهای تاریخ بشری در ذهن عابران ترسیم می کرد.

حالا خبر رسیده که پس از مطالعات جمع آوری و ساخت مجدد این میدان در سازمان زیباسازی شهر تهران و با هماهنگی مدیریت شهری و شورای شهرستان ری، کار از اول اردیبهشت استارت خورده و مسئولان امر امیدوارند تا پایان سال نمایی شکیل از این میدان به مردم ارائه کنند.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری ) در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: قرار است طی این طرح میدان جمع آوری و المانی هویتی و آبنما در وسط میدان جانمایی شود.

به گفته وی، تمام فضای میدان هم سنگ فرش و کفپوش خواهد شد و پیش بینی می کنیم که ۳۰ هزار متر مربع کل متراژ کفپوش و سنگ فرش این محوطه باشد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران افزود: با برنامه ریزی های انجام شده میدان شهرری طی ۱۰ ماه باید بازسازی و نونوار شود.

میدان شهرری نونوار می‌شود

ناظم رضوی البته به این نکته هم اشاره کرد که نونوار شدن فقط مختص این میدان نیست و پروژه پیاده راه حرم تا حرم از پیاده راه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا حرم امامزاده عبدالله (ع) هم آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به شهروندان و زائران، پروژه پیاده راه حرم تا حرم از پیاده راه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا حرم امامزاده عبدالله (ع) با مشارکت شهرداری منطقه ۲۰ و سازمان نوسازی شهر تهران با برآورد هزینه ۶۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

ناظم رضوی با بیان اینکه این محدوده تجهیز کارگاهی شده است، گفت: در این طرح اجرای سنگ فرش، مبلمان شهری، روشنایی و ساماندهی بوستان رازی در محور فدائیان اسلام انجام می شود و پیش بینی می کنیم تا در مدت ۱۰ ماه تکمیل شود.

شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: هماهنگی با سازمان زیباسازی، راهنمایی و رانندگی و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ انجام شده که این طرح ها با حداقل مداخلات و عوارض ترافیک شهری به اتمام برسد.

میدان شهرری نونوار می‌شود

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha