گزینه‌های داخلی خوبی برای تیم ملی هندبال بانوان داریم

تهران- ایرنا- نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: با شرایط سخت بودجه و عملکرد خوبی که از مربیان داخلی در چند سال گذشته در میادین زیادی دیدیم، منطقی است که از مربیان داخلی برای تیم ملی هندبال بانوان استفاده کنیم.

افسانه دهقانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره لیگ برتر هندبال بانوان، اظهار داشت: هفته دوازدهم لیگ برتر را جمعه گذشته پشت سر گذاشتیم. با توجه به امتیازاتی که تیم‌ها تا الان به دست آوردند سنگ آهن با ۲۰ امتیاز صدر و سپاهان با ۱۹ امتیاز در رده دوم شاملی با ۱۷ امتیاز جایگاه سوم لیگ برتر را از آن خود کردند. با توجه به اینکه بازیکنان تیم ملی در تمام تیم‌ها هستند، این بازیکنان در دو سال گذشته تا الان در تمام رده‌های سنی در میادین بین‌المللی حضور داشتند و به همین دلیل لیگ بسیار پویا و غیرقابل پیش‌بینی داریم. دیدار رده‌بندی لیگ برتر ۲۱ اردیبهشت و فینال این رقابت‌ها بیست و سوم این ماه برگزار می‌شود و در نهایت پرونده لیگ برتر این فصل هم بسته خواهد شد.

وی افزود: در لیگ فصل گذشته، مرحله پلی‌آف داشتیم که جهت تعیین فینالیست‌ها، تیم‌های اول و چهارم با هم و تیم‌های دوم و سوم به مصاف هم می‌رفتند و برنده هر ۲ بازی به فینال راه می‌یافت و بازنده هر دو بازی به دیدار رده‌بندی می‌رفت، اما در این فصل پلی‌آف حذف شد و فینال بین تیم‌های اول و دوم و رده‌بندی بین تیم‌های سوم و چهارم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. در این فصل مسابقات برخلاف فصل گذشته به صورت غیرمتمرکز برگزار شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال همچنین گفت: برای تمامی رده‌های تیم ملی از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم تا به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شوند. برای رده جوانان ۲ اردوی آماده‌سازی برگزار کردیم و برای نوجوانان هم در بخش استعدادیابی از بین ۲۰۰ بازیکن، در چهار اردوی تدارکاتی، ۳۵ بازیکن زیر نظر کادر فنی انتخاب شدند و پس از معرفی کادر فنی این نفرات به اردوی تیم نوجوانان دعوت می‌شوند.

وی یادآور شد: امسال هزینه‌ها به دلیل شرایط ارزی، افزایش یافته و برگزاری اردوها و اعزام‌ها کار آسانی نیست. همه این موارد مستلزم آن است تا در کنار آورده‌های فدراسیون از سوی حامیان مالی نیز حمایت شویم و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه متفاوت‌تری نسبت به هندبال داشته باشند، زیرا تنها رشته‌ای است که در تمام سطوح و رده‌ها در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت می‌کند. با شرایط موجود فدراسیون، برای اعزام همزمان تیم‌ها به مسابقات آسیایی و جهانی در تمامی رده‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

دهقانی درباره تعیین سرمربی رده‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در رده نوجوانان بازیکنان نوجوان ما با مدیریت غلامعلی اکبرآبادی قهرمان آسیا و شانزدهم جهان شدند و دستاوردهای خوبی داشتند. ۸۰ درصد بازیکنان نوجوان سال گذشته امسال در اردوهای تیم جوانان حضور دارند و کادر فنی تیم جوانان آنها نیز داخلی خواهد بود. برای معرفی کادر فنی تیم بزرگسالان در حال بررسی رزومه سرمربیان هستیم، اما با شرایط سخت بودجه و اقتداری که از مربیان داخلی در این چندسال گذشته در میادین زیادی دیدیم، منطقی است که مربی داخلی خوبی را برای رده بزرگسالان در نظر بگیریم.

وی درباره کمک گرفتن از وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال مردان، گفت: وی برنامه فشرده‌ای دارد و البته می‌توانیم از علم وی در موارد خاصی استفاده کنیم، اما نمی‌توانیم او را گزینه هدایت بانوان هم بدانیم. در مقوله اردوها، اعزام‌ها و انتخاب سرمربی اگر در جایی هزینه نشود، به معنای کسر هزینه از بانوان نیست و این هزینه‌ها از محلی به محل دیگر صرف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha