منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه عظیم منطقه آزاد تجاری، صنعتی قصرشیرین گفت: این منطقه در مجموع ظرفیت ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار حیدری» روز دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین و آیین رونمایی از نشان این منطقه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: هفته گذشته  جلسه ای با وزیر اقتصاد در تهران و سپس جلسه ای با ریاست مناطق آزاد کشور داشتیم که مقرر شد تا آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین با حضور مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ارس به عنوان معین این منطقه آزاد در قصر شیرین بررسی شود.

وی اظهار کرد: در چند ماه آینده به طور ۱۰۰ درصد طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین به اتمام خواهد رسید و در خصوص انتخاب و معرفی هیات موسس یا مدیره آن نیز افراد به مرکز معرفی شده اند که پس از بررسی صلاحیت آنها از نظر تجربی و کاری احکام آن ها در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از معرفی هیات مدیره، در مرحله اول منطقه آزاد قصرشیرین قابل واگذاری به سرمایه گذاران است ،در این زمینه نیز تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام آمادگی کرده اند و حداقل اشتغال اولیه سرمایه گذاری ها پایان امسال و سال آینده شروع می شود.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فعالیت های انجام شده نسبت به زمان جلوتر هستیم و به موازات طرح جامع قصرشیرین کارگروه رفع تداخل هم تشکیل شده و اراضی ملی و کشاورزی تفکیک می‌شود تا در آینده با تملک اراضی ملی و کشاورزی مشکلی برای سرمایه گذاری و توسعه نداشته باشیم.

حیدری اضافه کرد: از ۲ ماه پیش فراخوانی از طریق رسانه ها برای طراحی نشان منطقه ازاد تجاری صنعتی قصر شیرین  برگزار شد که پس از ارسال آثار تو سط هنرمندان و متخصصان در این زمینه از میان آثار برگزیده یک نشان متناسب با نخل ، مرکبات و بافت قصرشیرین انتخاب و امروز رونمایی شد که تابلوهای آن در مسیرهای مختلف از کرمانشاه تا قصرشیرین نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آثارجنگ هنوز هم در قصرشیرین مشهود است و جمعیت قابل توجهی آواره شهرهای دیگر هستند و شهر دچار عقب ماندگی های فراوان است یکی از مطالبه های مردم از نظام که به جبران این عقب ماندگی ها کمک می کند منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین است و این یک تحول سیاسی اجتماعی کم نظیر را به دنبال دارد.

منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت های بسیاری خوبی دارد

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز بیا بیان اینکه امروز یک روز تاریخی برای قصرشیرین است که نشان منطقه آزاد تجاری صنعتی این شهرستان رونمایی شد ،گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصر شیرین با توجه به وجود ۲ مرز رسمی و همسایگی با ۲ بخش اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی ظرفیت های بسیار خوبی دارد و این توفیقی برای منطقه آزاد تجاری ارس است که به عنوان معین قصرشیرین انتخاب شده است.

«مجید کیانی» افزود: طبق آن چه در قانون پیش بینی شده ما به منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین کمک مالی می کنیم ولی علاوه بر مباحث مالی در بحث انتقال تجربیات هم کمک خواهیم کرد تا نقاط قوت منطقه ارس را در قصرشیرین اجرای کنیم و  نقاط ضعف ارس در قصرشیرین تکرار نشود .

وی اظهار کرد: وقتی جایی منطقه آزاد تجاری صنعتی تعیین می شود و نظام و دولت آنجا را منطقه آزاد اعلام می کند در واقع موهبتی است که نظام به آن خطه عنایت می کند و دولت اجازه داده بخشی از درآمدها که در گذشته به خزانه مرکزی واریز می شد را به حساب منطقه آزاد برای هزینه در آن منطقه واریز کند ما  باید قدردان این موهبت باشیم.

کیانی  با بیان اینکه آثار منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در آینده مشهود و ملموس خواهد شد گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین مصوب شورای نگهبان و اساسنامه آن تایید ، مجوزها اخذ و مکان آن نیز انتخاب شده و جانمایی صورت گرفته و سایر اتفاق های دیگر آن نیز در حال شکل گیری است.

مدیرعامل منظقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: ما شاهد تولد منطقه آزاد قصرشیرین هستیم و در سال جاری هیات مدیره آن مستقر می شود و کارها به موازات قابل انجام است و منعی در آن وجود ندارد و متناسب با آن سرمایه گذار جذب خواهد شد و به نفع منطقه و کشور استفاده می شود.

کیانی اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد ظرفیت های خوبی در قصرشیرین وجود دارد ،همجواری با عراق اقلیم کردستان و بخش عربی فرصت طلایی برای منطقه است و به طور قطع اثرگذار است و یکی از دروازه های کریدور شرق و غرب خواهد بود و این اتفاق با همراهی همگان تحقق پیدا می کند .

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha