۵۰میلیارد تومان به سد سرپری کهگیلویه اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه گفت: برای تسریع در روند اجرایی ۵۰میلیارد تومان اعتبار به سد خاکی سرپری این شهرستان تخصیص داده شد.

سید عبدالعزیز موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های شرکت نفت و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: این طرح بعد از ۲سال تعطیلی روند اجرایی آن از سوی پیمانکار با سرعت خوبی در حال اجرا است.

موسوی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ۴۵۰ هکتار از زمین های حاصلخیز حومه غربی شهرستان آبیاری خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت طرح سد سرپری سه میلیون متر مکعب با ارتفاع ۲۷ متر و طول تاج ۲۰۳ متر است که نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

موسوی اعلام کرد: سد سرپری در مسیر جاده اصلی بهبهان- پاتاوه- دهدشت و با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سد هزینه شده تاکید کرد: پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده سد سرپری به مرحله آبگیری برسد.

سد سرپری کهگیلویه در سال ۹۰ کلنگ زنی شد و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهرستان کهگیلویه جزو شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد هست که به دلیل عدم توسعه نیافتگی در حوزه های مختلف از محرومیت عمیقی رنج می برند و با احداث این سد در دولت سیزدهم روند توسعه آن همگام با برنامه های محرومیت زدایی دولت شتاب بیشتری خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha