۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85091725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه عراق : شرایط کشور هرگز اجازه روابط با رژیم صهیونیستی را نمی دهد

تهران-ایرنا- «فؤاد حسین» وزیر امورخارجه عراق بامداد سه‌شنبه گفت که شرایط کنونی کشورش هرگز اجازه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا، الحسین در مصاحبه با برنامه «نصف دایره» شبکه العهد عراق افزود که شرایط سیاسی و قوانین کشور اجازه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد.

وزیر امورخارجه عراق تصریح کرد: اظهاراتی که از عادی سازی با اسرائیل مطرح می شود، اظهاراتی رسانه‌ای است.

وی به حاکمیت کشورش در دوران صدام حسین اشاره کرد و گفت که حاکمیت عراق از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۳ هیچ مفهومی نداشته وهمه چیز زیر چتر سازمان ملل متحد قرار داشته است.

وزیر امورخارجه عراق در بخش دیگری از این مصاحبه به تلاش دولت عراق برای فعال کردن هیأت های دیپلماتیک در آفریقا اشاره کرد و گفت: دولت بغداد به دنبال خلق بازار نفت در قاره سیاه است.

حسین حملات ترکیه به شمال عراق را دخالت نظامی و نه اشغالگری نامید ودر عین حال تصریح کرد که مقابله مسلحانه هرگز نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

وی روابط کشورش با آمریکا را قوی دانست و گفت در تلاش برای تقویت آن هستیم، چرا که منافع عراق اقتضا می کند که یک رابطه قوی و درحال رشد با ایالات متحده داشته باشیم.

حسین در پایان به چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و ارتباط آن با دولت السودانی اشاره کرد و گفت که این گروه در جبهه دولت قرار دارد و در راستای منافع عراق پیش می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha