۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85091865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 گام بلند دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی در قزوین با گازرسانی به ۱۳۳ روستا

قزوین - ایرنا - گازرسانی به ۱۳۳ روستای قزوین با مجموع ۱۰ هزار نفر جمعیت تابستان سال قبل به دنبال مصوبه سفر رئیس جمهور کلید خورد تا مردمان ساکن در نقاط دوردست و کمتر برخوردار این استان نیز طعم شیرین عدالت محوری و این خدمت زیربنایی را بچشند.

به گزارش ایرنا، بهره مندی از گاز نقش مهم و کلیدی در ارتقای سطح رفاه روستاییان و ماندگاری آنان در محل زندگی خود و جلوگیری از مهاجرت بی رویه از روستاها به شهرها دارد.

دولت سیزدهم با وجود رشد قابل توجه هزینه های گازرسانی به روستاها و نقاط دوردست از شهرها و کانون های جمعیتی، یکی از اولویت های خود را به این موضوع اختصاص داده و با گازرسانی به روستاهای با فاصله دور از شهرها و امکانات بر توسعه متوازن خدمات رسانی و محرومیت زدایی از چهره روستاها تمرکز کرده است.

در همین راستا در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین که این روزها در اولین سالروز آن قرار داریم، گازرسانی به ۱۳۳ روستای این استان مصوب و با توجه به نیاز مبرم روستاییان ساکن در روستاهای مورد نظر به گاز که عمدتا در مناطق کوهستانی و دوردست قرار دارند در کمتر از ۲ماه بعد در یک اقدام جهادی این پروژه بزرگ وارد فاز اجرایی شد.

در فاصله کمتر از یک سال از اجرای این پروژه عظیم گازرسانی و با وجود قرار داشتن بخش زیادی از مسیرهای گازکشی در مناطق صعب العبور و سنگلاخی، بخشی از پروژه ها در همین زمان کوتاه به بهره برداری رسید و سایر نیز با سرعت بالایی در دست اجرا قرار دارد.

 گام بلند دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی در قزوین با گازرسانی به ۱۳۳ روستا

گازرسانی به طارم سفلی و زدودن محرومیت از چهره این بخش

علیرضا حسنی بخشدار طارم سفلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گازرسانی یکی از مطالبات دیرین روستاییان طارمی به شمار می رود، گفت: به دنبال مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین گازرسانی به روستاهای این بخش سرعت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بدون شک گازرسانی به طارم در زدودن محرومیت از چهره این بخش موثر واقع خواهد شد،اظهار کرد: از سال گذشته عملیات گازرسانی به ۱۸ روستای این بخش از جمله رازان، اسماعیل آباد، فیله ورین، چمین امیرآباد، حصار، زرند، یمغان، ماهین، دیزجین،قارخون، معانک و چیزه آغاز شده است.

این مسوول گفت: نزدیک به ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های گازرسانی به این روستاها در نظر گرفته شده است.

بخشدار طارم سفلی با بیان اینکه گازرسانی به این روستاها موجب تثبیت جمعیت روستایی و حتی افزایش آن و پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها می شود،افزود: برای اجرای این طرح از سوی شرکت گاز شبکه گذاری و گازرسانی به طول ۴۳ کیلومتر در حال انجام است.

 گام بلند دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی در قزوین با گازرسانی به ۱۳۳ روستا

جمعیت روستایی بهره مند از گاز در قزوین به ۹۶ درصد افزایش می یابد

علی حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این ارتباط اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به قزوین در اردیبهشت ماه سال قبل گازرسانی به ۱۳۳ روستا مصوب شد و از اوایل تابستان برنامه خود را برای گازدار کردن این روستاها کلید زدیم.

وی با بیان اینکه مطالعات فنی و نقشه برداری و انتخاب پیمانکاران بلافاصله در دستور کار قرار گرفت،افزود: با تلاش های انجام شده کار گازرسانی به ۱۵ روستا تاکنون به پایان رسیده و گازرسانی به ۹۹ روستا نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: پیشرفت گازرسانی در پروژه های در دست اجرای بین ۲۰ تا ۶۰ درصد است.

وی اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای باقی مانده نیز بزودی آغاز خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: با گازدار شدن ۱۳۳ روستای دیگر در قزوین، میزان بهره مندی جمعیت روستایی استان از گاز به ۹۶ درصد می رسد و ۱۰ هزار نفر دیگر از روستاییان از این خدمت بهره مند خواهند شد.

 گام بلند دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی در قزوین با گازرسانی به ۱۳۳ روستا

گازکشی منازل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در قزوین

خدمات دولت در زمینه محرومیت زدایی در حوزه گاز تنها به گازرسانی محدود نیست، بعضی از خانوارهای روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی از پس تامین هزینه های گازکشی در خانه خود برای بهره مندی از گاز برنمی آیند و به همین دولت پیش بینی کرده در روستاهایی که گاز دار می شوند، به خانواده های کم بضاعت برای گازکشی کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در این رابطه گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازکشی منازل محرومان (مددجویان بهزیستی و کمیته امداد) در قالب یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوربه قزوین پیش بینی و درنظرگرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این مصوبه تفاهم نامه ای سه جانبه میان شرکت گاز قزوین و اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.

این مسوول گفت: تاکنون ۳۰ درصد حجم کار تعیین شده از این توافقنامه اجرایی شده و شرکت گاز استان قزوین برای گازکشی مددجویانی که از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به این دستگاه معرفی بشوند نیز آمادگی لازم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha