۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85091921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار روسای جمهوری آمریکا و کره‌جنوبی؛ کمک به اوکراین در دستورکار سئول نیست

تهران- ایرنا- یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی «یون سوک یول» رئیس جمهور این کشور در جریان دیدار خود با جو بایدن همتای آمریکایی خود در خصوص کمک تسلیحاتی سئول به اوکراین گفتگو نخواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ریاست جمهوری گفت که موضوع کره جنوبی که احتمالا به اوکراین کمک تسلیحاتی ارائه می دهد در حال حاضر در دستور کار نشست این هفته بین رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول و رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن نیست.

رئیس جمهوری کره جنوبی هفته گذشته در مصاحبه ای با رویترز گفته بود تغییر در سیاست سئول برای ارائه کمک های غیرکشنده به اوکراین در جنگ با روسیه ممکن است دشوار باشد. وی همچنین گفته بود اگر اوکراین تحت حمله گسترده ای به غیرنظامیان قرار گرفته باشد، نباید تنها بر کمک های انسانی یا مالی اصرار داشته باشیم.

روز گذشته (۴ اردیبهشت)، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود که در جریان گفتگو دو جانبه روسای جمهور دو کشور، مساله اوکراین محور مهمی از گفتگو به شمار خواهد آمد.

به باور کارشناسان، سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن با هدف مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی و سایر چالش ها به مناسبت ۷۰امین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، این سفر در شرایطی صورت گرفته است که نگرانی ها در خصوص برنامه موشکی کره شمالی رو به افزایش گذاشته است و اعتبار تعهد" بازدارندگی گسترده " واشنگتن به سئول زیر سوال رفته است.

انتظار می رود بیانیه مشترک در مورد اقدامات آمریکا برای افزایش بازدارندگی گسترده، بسیج طیف گسترده ای از توانایی های نظامی از جمله هسته ای، برای دفاع از متحد خود یعنی سئول از برجسته ترین موارد دیدار یون با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید باشد که قرار است روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این نشست ششمین گفت وگویی است که تاکنون بین روسای جمهوری دو کشور برگزار می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha