کنفرانس بین‌المللی مطالعات علوم اجتماعی و انسانی در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد-ایرنا- دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات علوم اجتماعی و انسانی با موضوع پژوهش‌های میان رشته‌ای در پرتو زبان عربی و جریان‌های ادبی روز سه شنبه و با حضور جمعی از استادان و دانشجویان ایرانی و عراقی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر اجرایی این همایش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دانشکده علوم تربیتی "ابن رشد" دانشگاه بغداد با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برای دومین بار به برگزاری این رویداد علمی همت گماشت تا به نتایج اثربخش و دستاوردهایی عملیاتی در این عرصه دست پیدا کند.

غلامرضا حسنی درمیان افزود: مطالعات علوم اجتماعی و علوم انسانی با توجه به تغییر شرایط موجود و رفتار انسان در حال تغییر هستند و در نتیجه علوم ثابتی به شمار نمی‌آیند و دانش‌هایی نسبی هستند که گاه با تغییراتی همراه می‌شوند.

وی بیان کرد: کنفرانس مزبور به بررسی تحولات جاری در حوزه های علوم اجتماعی و علوم انسانی می پردازد و با هدف غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش های پیش روی علوم اجتماعی و علوم انسانی برپا شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به محورهای این همایش که بر اساس نسبیت آنها به عنوان یک علم پدیدار می شود، گفت: چالش فراروی این همایش بررسی این موضوع است که تحولات جدید و تغییرات پیش رو تا چه اندازه بر مطالعات علوم اجتماعی و علوم انسانی تأثیر گذاشته است؟

دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: این همایش در محور مطالعات زبانی و ادبی، تربیتی و روانشناسی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و فلسفی، توسعه پایدار و کیفیت و آموزش به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

حسنی درمیان گفت: در این همایش از ۲۵۳ مقاله دریافتی تعداد ۱۵۱ مقاله پذیرش شده که ۱۱۰ مقاله آن به زبان عربی و مابقی به زبان فارسی، انگلیسی و کردی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش دو روزه که با همکاری مرکز هم ‌اندیشی پژوهش و توسعه بغداد و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha