۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85092062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ دونده همدانی عازم مسابقات قهرمانی آسیا شدند

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85092062
۲ دونده همدانی عازم مسابقات قهرمانی آسیا شدند

همدان- ایرنا- رییس هیات دو ومیدانی همدان گفت: ۲ دونده و یک مربی این استان از سوی فدراسیون دو ومیدانی کشور در ترکیب تیم ملی کشورمان عازم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شدند.

مسعود بنوان روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات دو ومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه جاری در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس یاسین گلمحمدی در ماده ۴۰۰ متر مانع و امیر محمد رستمی در ماده سه هزار متر آزاد هر ۲ از همدان پس از سه مرحله شرکت در برنامه رکوردگیری و شکست حریفان خود، به رقابت‌های آسیایی اعزام شدند.

بنوان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به موفقیت‌های هیات دو و میدانی استان و حضور درخشان دوندگان همدانی در رده‌های مختلف تیم ملی، سید کاظم اسدی از مربیان خوب و سازنده همدان که دارای کارنامه قابل قبولی در زمینه استعدادیابی است، به عنوان مربی در ترکیب تیم ملی نوجوانان عازم کشور ازبکستان شد.

وی افزود: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دو ومیدانی قهرمانی آسیا، امیرمحمد رستمی ۹ اردیبهشت ماه جاری در ماده سه هزار متر آزاد و یاسین گل محمدی ۱۰ اردیبهشت ماه در ۴۰۰ متر با مانع با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

رییس هیات دو ومیدانی همدان در ادامه با اشاره به انتخاب دونده‌های اعزامی این استان به مسابقات قهرمانی جوانان کشور گفت: کمیته فنی هیات پس از نشست بررسی شرایط دوندگان استان نسبت به معرفی تیم منتخب دو ومیدانی جوانان اقدام کرد.

بنوان اظهار داشت: پارسا فامیل بابایی در مواد ۱۰۰ و۲۰۰ متر سرعت، امیرحسین زندی ۱۱۰ متر مانع، سجاد موسالو ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر، متین شهبازی سه هزار متر با مانع و سه هزار متر آزاد، پوریا اسحاقی سه هزار و پنج هزار متر استقامت، امیرحسین حسنی و ابوالفضل شکری در ۱۰ کیلومتر پیاده روی و پوریا قائمی در پرتاب دیسک و وزنه ترکیب تیم منتخب همدان در مسابقات قهرمانی جوانان کشور را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات دو ومیدانی قهرمانی جوانان کشور به منظور انتخاب تیم ملی برای اعزام به مسابقات دو ومیدانی قهرمانی جوانان آسیا (کره جنوبی) اواخر هفته جاری در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می‌شود.

بنوان افزود: اعضای هیات رئیسه و کمیته فنی هیات دو ومیدانی همدان با مقایسه رکوردهای به دست آمده دونده‌های استان با رکوردهای کشوری، با در نظر گرفتن شرایط فنی، نسبت به انتخاب این هشت دونده تصمیم گیری کردند.

هم اکنون نزدیک به هفت هزار دونده در سطح استان همدان فعالیت دارند.

همایش بزرگ پیاده روی هلال احمر در همدان برگزار شد

همایش بزرگ پیاده روی جمعیت هلال احمر و ایستگاه‌های صبحگاهی هیات ورزش‌های همگانی استان همدان گرامیداشت هفته ایمنی و حمل و نقل روز /سه شنبه/ در همدان برگزار شد.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این همایش پیاده روی یک هزار و ۸۰۰ نفر از نیروهای هلال احمر، ورزشکاران روزانه و ایستگاه‌های صبحگاهی همدان شرکت کردند.

عباس سعیدیان افزود: این همایش پیاده روی به مسافت ۲ کیلومتر برگزار شد و در پایان شرکت کنندگان در بوستان ارم همدان به انجام حرکات ورزشی پرداختند.

وی اضافه کرد: این همایش با هدف ترویج ورزش در بین جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار شد و با استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان همراه بود.

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی استان همدان نیز در این مراسم گفت: سیاستگذاری ما حضور همه جانبه مردم در ورزش‌های همگانی به خصوص پیاده روی و صبحگاهی است و هم اکنون شاهد این فعالیت به صورت چشمگیر هستیم.

هادی سبزواری افزود: امروزه پیاده روی در تمامی رده‌های سنی انجام می‌شود و همدان یکی از استان‌های پیشتاز در این ورزش است.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر این استان در برگزاری همایش‌های پیاده روی بیان کرد: همه ساله شاهد برگزاری بیش از ۲۰ همایش پیاده روی در شهرستان‌های مختلف استان همدان هستیم.

سبزواری اظهار داشت: سعی شده تا با هر مناسبت فرخنده نسبت به برگزاری همایش‌های پیاده روی در سطح شهرستان‌ها اقدام کنیم.

در پایان این همایش به قید قرعه به برندگان حاضر در مراسم جوایزی اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha