۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85092544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:وحدت حوزه و دانشگاه باید عملیاتی شود

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 85092544
امام جمعه کاشان:وحدت حوزه و دانشگاه باید عملیاتی شود

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حوزه علمیه و دانشگاه هر دو مظهر تولید علم در علوم مختلف هستند و حوزه عملیه باید بتواند از ظرفیت های دانشگاه به بهترین شکل استفاده کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه کاشان افزود:استادان دانشگاه ظرفیت بزرگی هستند و باید آسیب های منطقه کاشان به کارشناسان دانشگاهی ارائه شود و به آنها برای رفع آسیب های موجود ماموریت داده شود ،یک مصداق وحدت حوزه و دانشگاه همین هم افزایی و همکای است.

وی اظهار کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که مسوول دینداری مردم حوزه های علمیه هستند ، اگر در آشوب های اخیر نیروهای انتظامی و امنیتی ما گزارش دادند که فضای مجازی بر ذهن فرزندان ما اثرگذاشته، نخستین مخاطب این گزارش ما هستیم،طلبه های جوان باید وارد مساجد شوند و از ظرفیت بسیج مساجد و کانون های فرهنگی مساجد استفاده شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: امروز سنگری از سنگرهای حفظ دین از برادری به برادر دیگر تحویل می شود،حوزه علمیه متصدی شأن و جایگاه پیامبر اسلام (ص) در بخش راهنمایی و ارشاد است.

حجت الاسلام حسینی گفت: در عظمت حوزه علمیه کاشان همین بس که هر کسی در هر جای دنیا درس طلبگی بخواند از سال هفتم تا سال دهم سر سفره شیخ بزرگ انصاری نشسته،این استاد فرهیخته وقتی درسش را در نجف تمام کرد، چهار سال در مقابل ملا احمد نراقی در کاشان زانو زد این منطقه حق عظیمی بر حوزه های علمیه سراسر کشور دارد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه علمیه کاشان با کمک مدیران انجام شده و آقای فرجی مدیر سابق حوزه علمیه کاشان در مدت ۹ سال تصدی مسئولیت حوزه علمیه زحمات زیادی کشیده و تخصص ایشان هم رشته روانشناسی بود و امیدواریم خدمات ایشان مرضی رضای خداوند قرار گیرد و از تجربیاتشان در جای دیگر استفاده شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: آقای اسماعیلی مدیر جدید حوزه علمیه کاشان هم از بدنه حوزه علمیه هستند و تخصص ایشان شباهت با آموزش و پرورش داشته و در تدوین و نقد کتاب های آموزش و پرورش سال ها فعالیت داشته اند ، انتظار ما از مدیر جدید حوزه علمیه کاشان این است که قله های علم،بصیرت و تزکیه را در نظر گرفته و طلبه های ما را به قله برسانند.

وی افزود: در خصوص آسیب های اجتماعی در دوره تصدی مدیر سابق حوزه عملیه کاشان ریل گذاری درستی انجام شد و مشاوران اسلامی تقویت شدند و باید در دوره مدیریت جدید حوزه علمیه این مسیر ادامه یابد.

حجت الاسلام حسینی گفت: طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که می تواند با استفاده از ظرفیت مشاوران حوزوی کاهش یابد ، ورزشکاران و هنرمندان کاشان مجموعه بزرگی هستند و باید از ظرفیت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استفاده شود.

وی افزود: انقلابی گری در حوزه به این معناست که وصیت نامه امام خمینی(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان سند بالادستی مدنظر باشد و از مدیران منطقه کاشان تقاضا دارم همکاری خود را با مدیر جدید حوزه عملیه کاشان تقویت کنند.

فرماندار ویژه کاشان هم در این مراسم گفت:یکی از شاخص های مهم جامعه دینی حوزه علمیه است ، روشن بودن این چراغ موجب شده که جان و باطن انسان های خداجو و خداطلب سیراب شود،در نظام مقدس جمهوری اسلامی و منطقه کاشان این ظرفیت بزرگ با حوزه های عملیه فعال وجود دارد و منطقه کاشان در طول دهه ها و سده های گذشته بزرگان زیادی را تحویل تشیع داده است.

محمدشریف زارعی افزود: بخش روابط عمومی در حوزه علمیه کاشان باید فعال تر باشد تا اخبار حوزه ها به درستی منعکس شود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی به عنوان سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان معارفه و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در مدت تصدی این مسوولیت تجلیل شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha